Matpaj..hjääääälp

OutOfService

Trådstartare
Jag tänkte göra matpaj av det som finns, en vegetarisk variant och en med kött.

Pajskalet gjorde jag av gårddagens potatis, smör och mjöl.

Vegetariskt innehåll: spenat, champinjoner, tomat, eventuellt brie eller mozarellaost

Icke vegetarisk: bacon, kyckling (!?), brie eller mozarellaost, tomat

Tankar? Något mer? Ta bort något? Grejen är att jag äter knappt hälften av detta...därför behöver jag hjälp :p;)

Jag gjorde haromdagen en supergod matpaj pa skivad kycklingfile som jag stekte i lite pesto, paprikabitar, lok, fetaost och korsbarstomater. Hallde sedan over aggstanning gjord pa 3 agg och 3 dl mjolk och kryddade med basilika. Blev supergott! Sa kyckling, mozzarellaost och tomat tycker jag later som en valdigt bra borjan, sa kan du ju lagga till t.ex. pesto om du har :)

Jag gjorde haromdagen en supergod matpaj pa skivad kycklingfile som jag stekte i lite pesto, paprikabitar, lok, fetaost och korsbarstomater. Hallde sedan over aggstanning gjord pa 3 agg och 3 dl mjolk och kryddade med basilika. Blev supergott! Sa kyckling, mozzarellaost och tomat tycker jag later som en valdigt bra borjan, sa kan du ju lagga till t.ex. pesto om du har :)
Min absoluta veg.variant är spenat eller mangold - kryddad med lite muskot och rejält med fetaost. Vanlig äggstanning över.

Icke veg går ju att göra på vad som helst. (Pytt-i-paj kallar kompisen det när hon gör paj på rester ;))
Kyckling, salami, Gustafskorv, bacon, kebabkött, köttfärs.Vad som känns kul. Kombinera med något som passar bra till och så äggstanning över.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka