Mätintyg???

W

Warmia

Om man har en ponny importerad från tyskland med slutmättningsintyg inskrivet i det tyska passet, måste den då mätas i sverige igen då innan tävling?

Om samma tyska ponny är brännmärkt med ett nr, måste den ändå ha chip vid tävling?

Sv: Mätintyg???

TR:
"Ponny som tävlar i Sverige med en i Sverige bosatt ryttare ska ha gällande svenskt mätintyg"

Så svaret är ja, importerad ponny måste mätas i Sverige.

Och då blir väl även svaret på andra frågan ja eftersom ponnyn ska vara chipmärkt för att få mätas om jag inte minns fel.

Sv: Mätintyg???

ja, d var ju ett rätt uppmärksammat fall med en familj som importerade en maxad D-ponny med mätintyg från danmark. Klarade inte mätningen i sverige så nu ska do stämma förbundet på massa pengar för mellanskillnaden.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 299
Senast: LiviaFilippa
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar