Mätintyg Ponny

Manis

Trådstartare
Har köpt en Ponny. Vad gäller ang mätintyg nuförtiden? Det står på TDB att den har det sista obligatoriska mätintyget samt höjden och namnen på mätmännen och datum. Mätningen gjordes år 2012. Jag fick inte med något papper från mätningen av ägaren och ägaren säger att det enbart finns på TDB. Så räcker det med det som står på TDB nuförtiden?

Sv: Mätintyg Ponny

Nej, du behöver inte visa papperskopia på mätintyg i sekretariatet längre eftersom uppgifterna finns i TDB

Du kan inte teckna tävlingslicens utan att på något sett ha mätintyg på ponnyn, antingen att det är direktregistrerat i TDB eller att du skickar in en kopia på pappersintyget

Sv: Mätintyg Ponny

TR 1

Mom 164 Regler för mätning av ponny
Ponny som tävlar i Sverige på elittävlingar och lägre, ska ha gällande svenskt mätintyg
utfärdat av Svenska Ridsportförbundet, samt vara chipmärkt. Mätintyget i original eller
vidimerad kopia ska medföras och på begäran uppvisas för funktionär vid tävling.

Ryttare som ej medför gällande mätintyg för sin ponny kan avstängas från deltagande.
Ryttare utan lektionsryttarlicens som startar ponny som blivit mätt enligt dispens
förfarande mätning på ridskola riskerar samma bestraffning som ryttare som startar
ponny utan giltigt mätintyg. Mätreglemente med anvisningar för mätning av ponnyer
publiceras på Ridsportförbundets hemsida. 32
Mom 165 Hästars ägare
I rättslig mening och när det gäller ansvarsfrågor menas med hästägare d

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 082
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 414
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 874
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama