Mätintyg för ungponny

Bonita4

Trådstartare
Jag har en ungponny som jag ska börja tävla med detta år, hur funkar det med mätintyg? Han är ju inte slutmätt, hur färskt skall mätintyget vara?

Vem kontaktar man för ett mätintyg och ungefär hur mycket kostar det?

Sv: Mätintyg för ungponny

Läste nu att de mäts vid 4, 6 och 8 års ålder. Min ponny är 5... Hur blir det då?

Du kan förstås mäta din ponny även om den är fem år. Kontakta en mätman som finns i närheten, kontakta veterinär. Samordna er tre och sen är det klart :laugh:

Du behöver inte mäta din ponny vid 5års ålder, om du har ett mätintyg som fyraåring på den dvs =)

Helt korrekt det du skriver men tar du fel persons svars-knapp så är det bra om du skriver t.ex. *Knapplån* i början av ditt inlägg :laugh:

Förtydligar: Mäter man den som 5-åring måste man såklart mäta om den som 6-åring igen.

kl

har mätt min ponny vid 5års ålder
mätte honom även som 6åring
nu står det att jag ska mäta honom år 2010, dvs när han blir 8 år, slutmätningen alltså.

jag mäter honom på klubben, där brukar de ha i början av året då ordnar de så det kommer 2 mätmän och 1 vet, alla som vill mäta skriver upp sig på en lista.
i år för mig kostade det mellan 700-800 kr

Lånar denna tråd lite,

Någon som vet NÄR på året då ponnyn fyller 6 man måste ha mätt den? Är det innan första tävling som sexåring eller skulle man (i teorin :)) kunna mäta den 31 december året den fyller sex?

Äh, givetvis och givetvis - så givet var det i alla fall inte för mig för då skulle jag inte ha frågat. :) Men tack för svar! Då blir det till att mäta ponnyn ganska snart.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Trädgård & Växter Vi har några gigantiska träd som behöver sågas ner. De har funnits här under de 20 år som jag har bott här men nu börjar jag oroa mig...
Svar
16
· Visningar
878
Senast: tanten
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka