Materialistisk

MissFideli

Trådstartare
Jag är tyvärr väldigt materialistisk. Inte som status egentligen, så jag vet inte. Shoppingberoende kanske? Alltid varit, minns att jag snodde pengar av mina föräldrar för att kunna köpa saker som jag ville ha. Blev påkommen varje gång :grin:

Det är egentligen inte så att jag måste ha det senaste av allt, eller dyra saker, men så fort pengarna börjar tryta får jag nån form av blockering i hjärnan och handlar typ ännu mer.

Numera hör det säkerligen ihop med mitt mående, men som yngre vet jag inte. Kan inte minnas att jag mådde psykiskt dåligt när jag lekte med leksaker.

Nån mer med samma problem? Som haft samma problem?
 
Japp, jag tror det hör ihop med min ångest. Jag är inte heller märkeskänslig, men överhandlar gärna. Hittar kläder hemma som jag inte ens kommer ihåg att jag köpt. Äger typ 370 nagellack. Men det mesta är billigt och rea.
Jag blir liksom manisk ibland och får en tanke på en sak jag vill ha och då letar jag som besatt tills jag hittar det.

Det är jobbigt. Jag var snål när jag var yngre. Var väldigt ekonomisk upp i 20-års åldern, sen slog det över helt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 220
Senast: Mineur
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 084
Senast: lundsbo
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 971
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 485
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp