Mataktivering

Ainon

Trådstartare
Det bästa jag gjort är att börja servera maten i en matboll som hunden rullar runt och så faller det ut en eller två bitar åt gången.
Han är tom lugn efter han ätit :D

Finns det några fler sorters aktiverings-saker som man kan servera dagsransonen med mat genom?

Har inte sett några i djuraffärerna men det kanske finns i någon internetbutik. Till papegojor finns det ju hur mycket som helst, fast de är mer anpassade till fåglar med stora starka näbbar och klor som kan greppa.

Sv: Mataktivering

På den HÄR sidan finns det en massa aktiveringssaker. Däremot kan du kanske inte stoppa in hela ransonen på en gång, och man behöver själv engagera sig lite. Men det är himla kluriga leksaker.

JAg brukar trickträna lite med kvällsmaten för lillhunden, och på morgonen har jag lagt maten i en kastrul med lock. Funderar på att lägga maten i småburkar och ställa lite varsatans så han år leta lite, han stressar så med maten annars.

Nina Ottoson-spelen är jättebra! Jag har dogbrick, som är lätt, och dog turbo som min hund tycker är jättesvår.
Sen har jag pyramiden och qulan också men använder dem knappt för de låter så mycket och har lite för små hål för den hundmaten som min hund får..

Sen har jag en jättebra grej som jag tyvärr inte kan hitta på internet.. Den är lila, av gummi, och heter nånting med ufo. Det är som två skålar som man skruvar ihop, skruvar man ihop dem helt blir det bara två små hål där maten kan trilla ut, och skruvar man bara en liten bit blir öppningen större. Svårt att förklara. :p

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 544
Senast: IngelaH
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 462
Senast: Migo
·
Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 932
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 605
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka