Mata Svanar!

D

Donald_Duck

Jag läste att man kan mata svanar med torrfoder till hund-min fråga är om detta påstående stämmer? om inte vad kan man annars mata dem med? :)

/Donald Duck

Sv: Mata Svanar!

Sjöfåglar ska matas med mycket energirik mat, tex Vete. Många gör det stora felet att mata med bröd, och då framförallt vitt bröd. Brödmatning är som att mata en svan till undergång. Vitt Bröd bygger inte upp några fettresverlager utan det är snarare som att börja banta fågeln, och vid första kylan så dör dom oftast...Så fram med det energirikaste du kan hitta och mata på...;)

Jag har testat att mata med krossat havre men det blev så litet så de kunde inte äta upp det.

Tror du att torrfoder till hundar är tillrekligt energi rikt?

Men att det blir liten mängd av krosset gör ingenting eftersom svanar vill och äter uppblött foder...dvs hälften vatten hälften mat. Hundmaten har jag ingen aning om...MEN den torde ju vara näringsrik med tanke på att vi ger våra hundar det...i vart fall bra mycket bättre än bröd. Fast ska man promt ge bröd ska man ge grovt/mörkt. Havre kan man tydligen ge dom också.

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
618
Senast: YlvaG
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: Efwa
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 741

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Passar inte med min hund :(
  • Skällande hundar
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat