Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har haft rådjur som kommit hit och städat när jag utfodrat fåglarna.Idag har jag satt igång med årets fågelmatning.
Satte ut fröautomaten med jordnötter idag.
Har även köpt talgbollar, men tycker att de brukar ha åtgång först på vårvintern här hos mig.
Är det nån annan som har rådjur som kommer och äter frön/nötter som trillar ner ur fröautomaten?
Jag har haft rådjur som tömt automaterna mha hornen och sedan stått och ätit upp solrosfröna tillsammans med alla harar.Idag har jag satt igång med årets fågelmatning.
Satte ut fröautomaten med jordnötter idag.
Har även köpt talgbollar, men tycker att de brukar ha åtgång först på vårvintern här hos mig.
Är det nån annan som har rådjur som kommer och äter frön/nötter som trillar ner ur fröautomaten?
Hur hänger du upp tagen?Min närmsta butik säljer både talg och ister färdigförpackat i frysdisken så jag slipper hänga upp kobenet. Tro jag får helt andra fåglar om jag hänger upp ett sånt + hundarna skulle vara väldigt intresserade av maten med.
Jag har en stor hållare som egentligen är till för talgbollar men som jag brukar fylla, alternativt binda fast på trädet. Mina morföräldrar spikade fast den på en bodvägg.Hur hänger du upp tagen?
Hos mig så är det vetet i blandningen som ratasKöpte viltfågelblandning igår, trots att jag vet att det innehåller en massa havre. Nån fågel kanske vill ha? Mina får just nu viltfågelbandning, talg, jordnötter och äpplen.