Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag var tidigare i veckan och handlade på mig lite frön inför vintern, och som allt annat så har det blivit dyrare.
I år kan det bli första året på väldigt länge som jag ransonerar maten åt småfåglarna
Har ni varit och handlat frön än? Hur ställer ni er till matningen i vinter, när allt blir så dyrt?
Jag beställde 10 kg talgbollar, 1 hink jordnötter och 10 kg fågelfrön på Amazon. Det gick på drygt 600, med hemleveransKöpte en 25 kg säck med skalade solrosfrön. Över 800 kr
Det kostar att ligga på topp.. Blir nog inte mycket mer fröer i år..
Haha, ser ut sådär hos mig idag också. Annars är det oftast blandat med skatgäng som härjar och småfåglar, men idag är det massor med kajor också.Jag sysslar tydligen mest med kråkfågelmatning: Visa bifogad fil 102670
Älskar dem, och de får jättegärna vara här men jag måste köpa en småfågelmatare de inte kan komma in i också, för de skrämmer småfåglarna och om jag har blandade fröer/nötter i mataren jag har nu så river de ut allt ur den för att hitta deras favoritsaker.
Vill gärna ha all fågelmatning samlat men funderar på om inte småfåglarna ska få ett helt eget ställe ändå.
Nä, tummen ner åt denna! Skatorna kom på precis hur de snabbt och effektivt skulle slakta alla talgbollarna i den tillslut. De är så smarta!Nya småfågelmataren funkar ju nästan iallafall!
Visa bifogad fil 103630
Talgbollarna räcker en vecka i denna och småfåglarna är där och äter när denna busen till skata sysslar med annat. (Som att äta sina egna talgbollar på andra sidan av huset t.ex...)
Småfågelmataren med frön funkar ännu bättre så nu har även småttingarna massa mat att äta.
¨Tror inte du ser mina svar, men talg kostar inte så mycket att hänga ut.Mina stackars fåglar får inget den här säsongen . Har en dock en del foder kvar sen förra året som de kan få när det blir svinkallt.
Varje gång du tipsar om det ser jag framför mig hur man hänger upp ett helt koben i ett träd.¨Tror inte du ser mina svar, men talg kostar inte så mycket att hänga ut.
Min närmsta butik säljer både talg och ister färdigförpackat i frysdisken så jag slipper hänga upp kobenet. Tro jag får helt andra fåglar om jag hänger upp ett sånt + hundarna skulle vara väldigt intresserade av maten med.Varje gång du tipsar om det ser jag framför mig hur man hänger upp ett helt koben i ett träd.
Jag vet ju att det inte är så, men den bilden envisas med att ploppa upp.
Ingen talg! Bad dem ta hem åt mig, tur jag köpte 25 kg jordnötter åt dem när jag köpte hönsfoder.Min närmsta butik säljer både talg och ister färdigförpackat i frysdisken så jag slipper hänga upp kobenet. Tro jag får helt andra fåglar om jag hänger upp ett sånt + hundarna skulle vara väldigt intresserade av maten med.