Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja.Fröna har gått åt hela vintern hos mig. Nu börjar talgbollarna också gå åt.
Det var samma sak förra året: i slutet av februari blev talgbollarna populära. Jag tänker att det kanske beror på att minusgrader gör talgen hård som sten, medan plusgrader gör att det är trevligare att hacka i sig talgen?
Fåglarna verkar också vara aktivare nu när det är varmare och ljusare än under vintern.
Det måste skilja på frö och frö. För jag köper solrosfrön på Jula och dom går åt "som smör i solsken", men nu var dom slut så jag fick köpa några säckar på ÖoB och då har fåglarna slutat att äta hos mig Det har aldrig hänt förr.ja.
Fast här har de ätit dåligt av fröna med
OkDet måste skilja på frö och frö. För jag köper solrosfrön på Jula och dom går åt "som smör i solsken", men nu var dom slut så jag fick köpa några säckar på ÖoB och då har fåglarna slutat att äta hos mig Det har aldrig hänt förr.
Kan det vara fel på fröna? Dåligt parti eller så? Alltså inte ditt fel förstås, men att affären skickat defekta frön till dig?ja.
Fast här har de ätit dåligt av fröna med
Då skulle det vara fel på alla frön. Har köpt på olika ställen.Kan det vara fel på fröna? Dåligt parti eller så? Alltså inte ditt fel förstås, men att affären skickat defekta frön till dig?
Frön kan locka möss/råttor så det är inte så dumt med ett uppehållKolla!! tycker dom är så vackra!
Fröna har gått åt som smör i solsken, det har varit massor av duvor och skator här.. och en grannkatt som vill äta fåglarna
Är lite nojjig att grannarna ska börja klaga.. kanske avvaktar med frön närmare vintern istället?
Visa bifogad fil 91587
Jag har inte ens hunnit tänka tanken, men inser nu att fåglarna kan bli utan mat i vinter. Jag tror inte min inkomst kommer räcka till.Jag var tidigare i veckan och handlade på mig lite frön inför vintern, och som allt annat så har det blivit dyrare.
I år kan det bli första året på väldigt länge som jag ransonerar maten åt småfåglarna
Har ni varit och handlat frön än? Hur ställer ni er till matningen i vinter, när allt blir så dyrt?