Mäta hästen?

E

Ewe89

Hej!
Jag köpte min häst när hon var 6 år och 1 månad. När jag första gången tittade på henne var hon 5 år och 8 månader.
Nu är hon 7 år och 9 månader.
Helt plötsligt kom jag på... herrigud måste man inte mäta sin häst.
Genast blev jag orolig och visste inte vad jag skulle göra.
Hon är nog aldrig mätt, för att när jag köpte henne hade hon gått ohanterad tills hon var runt 5 år. Sen hade de förra ägarna haft henne typ ett år, och sen köpte då jag henne.
De nämnde aldrig nått om mäta å så, och jag fick inga mätpapper eller nått sånt.
Vad gör jag nu då?
jag vet ju att man slutmäter dom när dom är 8... eller?
Snälla hjälp mig. Hon är min första häst, som jag har gjort tusen misstag på... detta är väl ett ibland dom *skäms*.

Sv: Mäta hästen?

Antar att det är en ponny? Du behöver bara slutmäta om ponnyn ska tävlas. Och om du ska slutmäta så måste du även chipmärka ponnyn. Och hästen ska vara minst 8 år vid slutmätning.

Varför måste du mäta henne då?

Förstår inte riktigt problemet ? Är du nyfiken så spelar det väll inte någon roll hur gammal hon är ?

är hästen helt klart över 148 cm så finns det ingen anledning att mäta..

och sålänge din box är minst 9 kvadratmeter så finns det inga speciella regler beroende på hästens mankhöjd..

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 093
Senast: Freazer
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 716
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar