Mäta för bröstsele

S

Svanhild

Undrar lite smått hur mäter man på hästen för att se så en bröstsele passar? Lokselen vet jag ju...:p

Armbåge till armbåge? Runt magen (gjordstaden) så däcklen passar o nåt mer?

Sv: Mäta för bröstsele

Ja, du sa det, och det kan vara bra att mäta svanskappans längd med, svansrot till bakom bakom manken.
Bakselen kan man mäta, men det verkar vara så olika så den får man ändå alltid snurra några varv runt skaklar o dylikt.

Jo ryggen o bakselen o så men de delarna brukar va ganska ställbara... fick PM av en trevlig människa med en måttmall så nu vet jag exakt vart o hur jag ska mäta pålle:)

Gå in på www.selar.se och sedan in på "selar" där överst på sidan finns en text som säger "här finns en bild osv. klicka där så hittar du bilden och får se var du ska mäta. Lycka till.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
612
Senast: Mli
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 574
Senast: morgaine
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
737
Senast: Miingla
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 597
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka