Mäta benen

Astael

Trådstartare
Ska köpa en ny sadel och skulle behöva mäta min överskänkel/ben. Vet ni om det finns någon lista på längden på benen = sitsstl ?

Sv: Mäta benen

längden på sadeln - sitsstorlek - har väl inte så mycket med längden på din överskänkel att göra?!
Jag trodde det handlar om hur smal eller rund du är - om rumpan får plats i sitsen eller inte!
Var knä och skänkel hamnar, handlar ju mer om längden på stiglädren.

Sv: Mäta benen

Nej det stämmer inte. Hur långa ben man har har också betydelse för sitsstorleken. Långa ben = hamnar längre bak i sadeln = behöver ett större säte.

TS: Finns ingen lista med vilken sitsstorlek man behöver om man har ett visst mått, för alla tillverkare har olika mått. Du får prova dig fram bland olika märken.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
977
Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
202
Senast: Tassa
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
456
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka