Mat under tävlingsdagen

CosmicQueen

Trådstartare
Vad har ni med er för mat under tävlingsdagen, både till er själva och medhjlälparna, behöver lite tips.. Samt vad har ni att dricka?

Sv: Mat under tävlingsdagen

Jag har en flaska med vatten och en med saft för det är olika vad jag är sugen på...

Att äta under själva tävlingen: risifrutti, banan, drickyoghurt. Bör slinka ner lätt och enkelt!
Efter ritten något lite salt: fetaostpaj är gott!

Medhjälparna äter av pajen under dagen och har smörgåsar.

oj mat: bulgur sallad, banan, melon, risifrutti, mackor, godis, casew nötter,bullar, fruktsoppa & säkert något mer som jag har glömt.

medhjälparna brukar äta detsamma fast med tillagt kött/korv.

att dricka har jag vatten/viscey nouveu till mig, groomarna brukar dricka läsk, vatten , saft & kaffe.

Brukar ha med potatissallad och rostbiff alternativt köttbullar eller pastasallad. Banan och drickyoghurt sitter fint i andra grind, och jag försöker hinna med en liten kopp kaffe också...
Jag dricker vatten under ritten och tar gärna lite cola eller något till maten.
Efteråt är jag oftast sugen på något salt... tyvärr inget nyttigt...:D

Jag tycker det är svårt att äta under tävling. Men har med bananer, drickyoghurt, choklad, och hårdkokt ägg! Dricka är också jobbigt, speciellt när det är varmt och det går åt mycket. Jag har ramlösa och sportdryck. Brukar bli ramlösan enbart. tycker det andra blir för sött. Jag är duktig på att äta och dricka i första grind, men sen blir det svårare och svårare... och till sist får jag knappt i mig något vilket gör att jag inte orkar som jag skulle. Allting sväller lixsom i munnen, konstigt.

Första ritterna hade jag typ pastasallad och mackor och dricka men har insett att jag inte vill ha en stor rätt utan mer plockmat att välja mellan (som till hästen!! :D)

Du såg ju i fjol i Sveg att jag hade Yoggi på storflaska som jag drack ur i varje grind, bananer, russin, mm.

Så i år tänker jag ha ungefär detsamma men anamma tipset (var det Mias?) om att ha med pannkakor med fyllning.

I midjeväskan har jag vatten, nötter och Dextrosol.

Simon vill ha mackor och kaffe och brukar köpa hamburgare mm om det finns på plats.

Jag har världens ämnesomsättning så jag brukar kunna klara mig länge på lite mat och brukar inte bli så hungrig under ansträning men däremot kan jag äta massor på kvällen och dagen efter. Men VATTEN klara jag mig inte utan i massor och helst vatten hemifrån (kommunalt men vi är bland de första på ledningen så det smakar kallkällvatten!). Dricker jag för dåligt blir jag trött, får svårt att fokusera, får huvudvärk och tappar lusten att rida. Jag har även med vatten på träningspass 2 mil och däröver.

/Camilla

oj... hehe, det här blir nog ett uppvaknande för mig :p

jag äter ingenting förrens dagen är slut, jag dricker cocacola och redbull samt stoppar i mig lite smågodis. helt värdelöst :crazy:

mamma och groom har jag ingen aning om :o har faktiskt aldrig orkat bry mej om vad de äter och om de äter.

skärpning får det nog bli!

Jag äter alltid minst 4 knäckebröd mackor och drickyoughurt eller havregrynsgröt på morgonen innan start (plus kaffe)
Under tävlingen dricker jag vatten,sportdricka och äter giants block en slags powerbar.Olle räcker mej en bit vid varje groomplats innan jag dricker.
I grindarna dricker jag twin labs gainers fuel choklad blandad på mjölk plus iskaffe.
Jag försökte äta mer innan under själva tävlingen men fick ofta håll men detta fungerar bra.
Igår åt jag några salt tabletter oxå under tävlingen eftersom jag svettades enormt i värmen.
Elektrolyter och salt ska man dock testa innan hemma eftersom en del får kramp i magen av det.
Sedan äter jag gärna chips efter tävlingen:smirk:

I lördags när solen stekte levde jag på mineralvatten, coca-cola och jordgubbar ;) Min kära man hade fått i uppgift att handla pastasallad och till min stora förskräckelse hade han köpt cobsallad som ju innehåller grönmögelost!! :eek: UUUSSCH!!! Jag kunde inte äta en tugga ens. Vi hade annat med också som tur var...
Annars gillar jag kalla köttfärspannkaksrullar. Om jag har orkat fixa det..:angel:

Jag har alltid med mig vatten, både vanligt från kranen och kolsyrat. Jag avskyr kranvatten! Det är sååå äckligt, men om ifallatt mineralvattnet tar slut har jag med vanligt också, plus att groomarna kan dricka av det. Har sen bananer och äpple eller nektarin, kexchoklad, drickyoggi att välja på i grind. Har även pastasallad oftast, men det brukar jag inte tycka att jag har tid att äta i grind.

Groomarna får plocka av det som finns, men de brukar hitta annat att tugga på!

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 169
Senast: Shilton
·
Mat Någon som har tips på var man kan äta en lördagskväll? Vi har hyrt en stuga på västra Tjörn över helgen och vill ha nåt alternativ om vi...
Svar
4
· Visningar
446
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
410
Senast: Elo
·
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 444
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar