mat till magsjuk

Kalaspinglan

Trådstartare
Filip (13 mån) har kräkts från igår runt kl 21 tills 05 i morse. Han är både trött, grinig och säkerligen både hungrig och törstig nu.
Vad törs jag ge honom? Har gett honom vatten på tesked och det har gått snart 30 minuter utan att han kräkts upp det.
Törs jag ge något bröd?
Soppa?
 
Sv: mat till magsjuk

Vi gav resorb vätskeersättning i vällingflaska så fick dottern dricka det.... viktigast är att vätska kommer ner, jag hade nog riktat in mig på det... dom äter självmant sen då apiten är tillbaka... du kan ju erbjuda lite då och då men vatten är absolut viktigast.
 
Sv: mat till magsjuk

Själv tycker jag vatten är det mest otäcka som går att få när jag haft magsjuka, det känns hårt för magen på nåt sätt. Det bästa för mig är (glöm godistråden just nu då) cocacola. :eek:

Blåbärssoppa kommer sen, och efter det wasa sport med leverpastej på. Blåbärssoppa är ju bromsande och jag har läst att även leverpastej är det. Vet inte om det är vanans makt, men det är detta min kropp vill ha dagen efter magsjukan. Inget annat.

Vad gäller cocacola och barn så förstår min dotter att när man är sjuk så gäller andra regler. När hon har feber och ont i halsen får hon varm saft i nappflaska, när hon kräkts får hon cocacola. Ett bra sätt att få i vätska, man får väl borsta tänderna en extra gång för samvetets skull... :)
 
Sv: mat till magsjuk

Ser nu att han bara är 13 månader... kanske lite onödigt att visa upp cocacola om han inte smakat förr. :D

Blåbärssoppa är ett bra tips dock. Gott och bra för magen.
 
Sv: mat till magsjuk

Tjingeling!
Nu har pärlan fått en halv flaska med fullkornsvälling (!!!) och den har inte kommit upp ännu (efter 1 1/2 h). Skönt. Har dock varit ner till affärn och handlat blåbärspuré och blåbärssoppa, och osötat vitt bröd.
Nu sover han igen, skönt för oss alla. Lillplutten...
 
Sv: mat till magsjuk

När min lille kille är sjuk brukar han få kräm och olika fruktsoppor, allt som innehåller mycket energi i förhållande till mängd. Blåbärssoppa är jättebra :)
 
Sv: mat till magsjuk

KL

Vill man inte ge coca cola så funger enl våran BVC röd saft lika bra.
 
Sv: mat till magsjuk

Vad skönt att han fått i sig lite!
Fullkornsvälling KAN vara för tufft för magen för många vid magsjuka etc. Dels är det mkt mjölk i, dels kan det vara för mkt fiber.
 
Sv: mat till magsjuk

Morotspuree samt avslagen coca cola. Det är ju vida känt att vara stoppande.
 
Sv: mat till magsjuk

jag gav min pojk vätskeersättning, sån man gör själv (vatten, socker och lite salt) smaksatte det med lite saft. Svag blandning. Det fick han i sig i det mest kritiska ögonblicket, när han kräktes upp allt som han ätit.

Sedna gav jag honom blåbärssoppa.. Och när det var dax för att äta något fick han kokt potatis och fiskbullar till att börja med.
 

Liknande trådar

Småbarn Vet varken ut eller in nu och hoppas ni har några goda råd att komma med! Vår två och ett halvt åring har nu varit magsjuk sen i...
2
Svar
31
· Visningar
10 036
Senast: Sar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 761
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Går en riktigt elak magsjuka på förskolan,i Fredags vid lämning var det 4 personal borta,och dom hade 7 barn av 30,resten låg hemma i...
Svar
5
· Visningar
1 550
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Har såklart pratat med veterinären och har tid klockan 13 idag men måste få skriva av mig. Är orolig över min ena hund. Hon har varit...
Svar
4
· Visningar
2 960
Senast: eldhroka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp