I
Islanninhevonen
Eftersom man inte bör ge spannmål till islandshäst med eksem, vad finns det för andra alternativ till foder då??
Tacksam för svar /islandshästägare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom man inte bör ge spannmål till islandshäst med eksem, vad finns det för andra alternativ till foder då??
"* Ge inte spannmål - havre, korn, kli, müsli, pellets! En häst med hudproblem är mycket känslig och man bör inte ge något spannmål överhuvudtaget, inte ens en ynka näve om dagen!"
Står det på http://naturlighast.se/eksem.html, där har jag fått det ifrån! Jag tror jag har läst på flera andra sidor också att det inte är bra att ge spannmål, vilket jag alltid har gjort. Så nu vet jag inte hur jag ska göra.
Föl märks det oftast efter ettårsåldern, 2-3 år. Föl tappar päls också, det är normalt.
Nej inte alltid, jag har sett små föl stå och klia sig till den milda grad att jag blev gråtfärdig. Detta var avkommor till eksemston, sedan finns det ju kanske en annan förklaring och det är den att föl gör som sina mödrar. Står de (stona) och kliar sig så ska det väl vara så då och då gör man likadant.