L
liljekonvall
Finns säkert redan massor av trådar om detta men hur ska man orka läsa igenom alla sidor.........?Brukar ni ge era hundar matrester?Det jag har läst här innan så står det ofta att ni ger si o så mycket av ett visst foder men aldrig att jag läst om några alternativ.Mina hundar får två mål per dygn.Frukosten är oftast rent hundfoder(1-2 ggr iveckan med rått ägg i )men däremot eftermiddagsmålet är en salig röraDet blir ofta en hel del rester här av diverse maträtter o de älskar det.De äter även med stor njutning potatisskal,morotsstumpar,gurkändar,sallad o diverse andra mindre smakliga saker för oss människor.Detta blandas med hundfoder men desto mer rester desto mindre hundfoder.Båda hundarna är lagom i hullet även om den yngre är lite åt det smalare hållet.De bajsar fint(kan man skriva så?),är aldrig dåliga i magen o är blanka o fina i pälsen.Har maten blivit lite väl kryddad är jag dock lite försiktigare med mängden.Är det något fel med att göra såhär?De borde ju få i sig allt de behöver av en varierad kost som dessutom ofta innehåller mycket köttprodukter.Vad tycker ni?