Mat med låg fett/energihalt?

Vica

Trådstartare
Har provat RC Indoor, RC Light, samt IEMS Light. Inget av dem tycker jag är speciellt bra. Har inte lust att lägga multum på kattmat heller för den delen. Någon som vet nå bra foder? Katten är en kastrerad hane som har väääldigt lätt att lägga på sej plus att han är ganska kräsen..

Just nu fodrar jag Bilanx men hans mage har börjat balla ur.. :crazy:

Hill's har jag tänkt testa men blev osäker på vilken sort han skulle ha. Priserna på Hill's är ju inte heller speciellt roliga.. :cool:

Blötfoder vägrar han äta så det är inte ett alternativ. Dock har jag för mej att det ska finnas nått bra foder hos vet, men kommer inte på namnet?

Hjälp i matdjungeln tack!
 
Sv: Mat med låg fett/energihalt?

Glömde nämna att jag även fodrat med RC specialmat för kastrerade hannar.. Det funkade inte alls..
 
Sv: Mat med låg fett/energihalt?

Jag har precis beställt hem Olivers diet&senior till mina katter. Smakproverna som jag beställt tidigare gillade dom iaf. Fetthalt på 10%.
 
Sv: Mat med låg fett/energihalt?

Man måste beställa, dom kör hem inom 3dgr. Inte så fasligt dyrt heller. Betalar nu 700kr för 15kg istället på 379kr för 4kg då jag köpt rc innan.
 
Sv: Mat med låg fett/energihalt?

Jag har beställt en provpåse nu! :D
Tack för tipset!
 

Liknande trådar

Katthälsa Min ungerska hittekatt är 13 år gammal nu. Kastrerad sedan 6 månaders ålder. Frisk förutom en atopisk dermatit, som hon får kortison...
Svar
11
· Visningar
2 059
Senast: Marvin
·
Katthälsa Hjälp! Jag håller på att gå vilse i kattfoderdjungeln :crazy: Min lilla Alice är nu åtta månader (:eek:) och kastrerad så jag tänkte...
2 3
Svar
43
· Visningar
12 810
Katthälsa Har sökt runt lite bland trådarna men inte tyckt att jag hittat det jag letat efter riktigt. Har två katter, varav honan är riktigt...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 597
Senast: Kratus
·
Katthälsa Har en fin äldre herre som fyller 11 år i vår. Han har levt med mig de senaste 10 åren och är min absoluta (s)katt. Därmed är jag mycket...
Svar
6
· Visningar
1 735
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp