Mat innan tandsanering?

makarontanten

Trådstartare
Det har öppnat en ganska ny veterinärklinik i min stad och efter allt gott jag hört om dem vill jag förstås pröva denna också.

Då de denna månad hade "erbjudande" på munsanering/ta bort tandsten tänkte jag passa på, då jag sett att hörntänderna på min hund har fått en del mörk beläggning. Jag ringde och beställde tid och ska dit imorgon, precis när de öppnar kl 08. Lämna in henne, och jag antar de söver henne vid ingreppet och jag får hämta henne senare.

Det jag började tänka på var hennes mat. Hon får alltid sin frukost efter första promenaden på morgonen, men nu blev jag väldigt osäker på om hon kan äta innan sövningen? Hinner ju inte ringa dem innan, då jag ska vara där när de öppnar ( stängt idag söndag), men har för mig att de ska vara fastande? Borde han inte sagt det på telefonen i sådana fall? Däremot är mannen av utländsk härkomst och jag hade lite svårt att höra vad han sa, så KANSKE sa han något som jag inte uppfattade. Om hon ska vara fastande, hur lång tid innan ska hon möjligtvis fasta innan ingreppet ( kan hon få sitt kvällsmål ikväll) ?. Får hon dricka vatten, någon godisbit på promenaden innan? Någon som vet?

Tack för svar. Hon kommer rastas på jobbet med kissrunda runt huset vid 06.00 . Slutar jobbet 07.00, då åker vi hem och går till veterinären runt halv åtta hemmifrån ( ca 20 minuter dit), så då hoppas jag hon bajsar av sig också ;-)

Liknande trådar

Hundhälsa Har en liten bichonblandning på 8 1/2 år som jag nu ikväll hittade en lös tand på när jag borstade hennes tänder. Sist jag var hos...
Svar
12
· Visningar
2 044
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 632
Övr. Katt När Nikita dog var smärtan och sorgen outhärdlig och det kändes verkligen som livet var slut. Hon var inte bara min 'once in a lifetime'...
2
Svar
26
· Visningar
2 888
Senast: Caoimhe
·
Hästvård Snälla nu behöver jag hjälp från er andra. Min veterinär jag har haft litar jag inte på och har inte fått instruktioner på vad och hur...
Svar
17
· Visningar
2 669
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund