Mat eller sömn?

Killaloe

Trådstartare
När man inte kan anpassa en valps vakentider så att dom stämmer överrens med tiderna som han är van vid att få mat på, hur bör man resonera då? Är det viktigare för en valp att få mat på bestämda tider eller att sova klart när han har somnat? Eller är det individuellt från valp till valp?

Valpen som jag har i åtanke är en 13 veckors Golden som till och från har lite svårt att slappna av. Hittills har jag resonerat som så att när han väl har sovit så är det bäst att han får sova klart, även om det skulle innebära att han får mat lite senare än vad han är van vid. Är detta fel och borde jag tänka på något annat sätt?

Sv: Mat eller sömn?

Jag ger mina hundar och valpar mat när det passar.
En timme hit eller dit spelar ingen roll.
Låt du valpen sova så får den äta när den vaknar :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 762
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 937
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 734
Senast: Sandora
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 023
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka