skogersson

Trådstartare
Ni som ger era hästar fodret marstrall havrefri, fodrar ni med havre oxå. Min häst rids inte för tillfället och vill inte ge hene havre för hon blir så pigg, tänkte ge det när jag sätte igång och rider igen.
Kan man låta bli att ge havre till det fodret??
Snälla kan nån hjälpa mej??:confused:

Sv: Mastrall

Du måste inte ge havre till Marstrall. Precis som du inte måste ge havre till alla andra färdigfoder som är havrefria.
// Linda

Fast om man läser deras broschy så står det tillskottsfoder, men det innehåller ju ändå 30 korn och 20 majs.
När hon snart ska ridas igen tror ni jag behöver havre, hon är super pigg och fin i hull??

Jag köper Marstall cornmüsli. Ger ingen havre till..

Hmmm ja... är det 280 eller nåt?! Osäker på det faktiskt..

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025