Mastiff-finns det ngn som har en?

Tuvalisan

Trådstartare
Jag och min sambo krigar om vad vi vill ha för hund när vår älskade schäfer får gå hädan framöver, han har ont i sina höfter!

Båda har faktiskt fastnat för mastiff. Jag gillar boxer och sambon gillar schäfer och mastiffen verkar som en bra kompromiss. Någon vänlig själ som vet ngt om dessa stora bjässar. Prisklass, temperament, motion mm och naturligtvis om ni vet ngn bra uppfödare! Tacksam för svar

Sv: Mastiff-finns det ngn som har en?

Har bara erfarenhet av Bullmastiffer och då kan jag säga att de är trevliga hundar. Dock får Du tänka på att följsamheten Du fick gratis av Din schäfer, den får Du jobba mkt mkt med om Du skaffar bullmastiff. :angel: De ger inte mkt gratis.

Sv: Mastiff-finns det ngn som har en?

Jag och sambon har velat fram och tillbaka om vi ska köpa en till nakenhund (har en tik sen tidigare) eller en mops eller en bullmastiff, och nu har vi bestämt oss för bullmastiffen så åker ästa vecka och ska hälsa på familjen som har både hanen och tiken hemma, tiken är beräknad att få 19 oktober valpar och förhoppningsvis finns våran gula tik där =)

Jag kan tyvärr inte säga så mkt om bullmastiffen så merän de jag träffat, och alla har varit helt underbara...

kika in på

http://www.bullmastiffklubben.se/

där hittar du uppfödare, info, ja allt...

/M

Liknande trådar

Övr. Hund Jag behöver någon att lufta lite tankar med. Jag är uppvuxen med hund, men inte haft någon egen när jag flyttat hemifrån, men jag har...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: mandalaki
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 626
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 586
Senast: Shark
·
Övr. Hund Efter en tids sjukdom lämnade en mycket god vän till min och sambo hans familj, jordelivet. Kvar lämnades en oförstående hund, som nu...
Svar
11
· Visningar
1 146
Senast: Generalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama