Master muscle?

toughcookie

Trådstartare
Någon som har använt det, ska man tro på det som utlovas.
Kan det vara något för en häst som pga skada stått på boxvila och tappat otroligt mkt muskelmassa?

Sv: Master muscle?

Vad är det och vad innehåller det? Samt, vad är det preparatet skall göra?

Användningsområde:
Fodertillskott avsett för hästar som har svårt att sätta muskler. Idealisk för styrketränande och hårt arbetande hästar. Ett utmärkt fodertillskott även för unghästar.

Gamma-oryzanol är ett helt naturligt ämne framställt av riskliolja.

Omfattande forskning har visat att gamma-oryzanol har förstklassiga tillväxtbefrämjande egenskaper.

Innehåller inga dopingsubstanser.

Innehåller E-vitamin för ett optimalt utnyttjande av gamma-oryzanol.

Mycket högt innehåll av den tillväxtbefrämjande aminosyran Lysin.

Min syster använde det till sin kallblodstravare under en period. Hon var mycket nöjd med resultatet. Hästen arbetades i samband med att hon fick master muscle och hon musklade sig väldigt fint.

vad kul att höra, man är ju lite skeptiskt till "mirakelmedel" men om det funkar så är det ju värt pengarna att hästen får lite hjälp.

Jag har provat ett som heter muscle toner på min snea omusklade häst och det funkade helt otroligt bra, naturligtvis efter korrigering av hans problem

vad är det? Vart får man tag på det? Min häst är åtgärdad av kiropraktor och har (vad jag vet) inga andra problem än att han sattes i box efter att ha varit i full kondition, blev deprimerad, slutade äta och tappade ALLT. nu är han ok i hullet men MUSKLERNA dom är totalt borta :eek: , vill nästan inte lägga sadel på honom för att ryggen sticker upp........
självklart kommer jag jobba mkt på töm för att bygga upp honom men han tycker att det är såååååå tråkigt så om man kunde få lite hjälp på traven så vore det ju kanon!

Jag har provat att ge master muscle till mitt fullblod under en period. Han har musklat på sig mycket bra. Om det beror på fodertillskottet eller att han helt enkelt har blivit av med alla sina ryggproblem och nu arbetar mer korrekt ska jag låta vara osagt!

Gamma-oryzanol som är en av huvudsubstanserna finns även i body-builderpreparat för människor. Bakgrunden till att man tror att det är muskeluppbyggande är en studie där man visade att kvigor som fick g-o fick ökad produktion av vissa uppbyggande hormoner. Läser man den studien noga visar det sig att ökningen inte var speciellt stor, och uppföljande studier har gjorts på människor som inte visade sig bli varken starkare eller få större muskelmassa...

Där finns ju även e-vitamin och lysin i preparatet, e-vitamin "skyddar" ju befintliga muskler från nerbrytning och lysin hjälper hästen att utnyttja proteinet bättre om det övriga proteinet den får inte är tillräckligt välbalanserat.

Jag vet en häst som ätit det och som det påstods ha hjälpt massor på, men då han började få det samtidigt som han sattes igång efter bete och vila är ju frågan vad det egentligen var som byggde upp musklerna på honom... :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 565
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 934
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV