Måste skriva av mig.

F

Farouk

Martinique blev ju misshandlad för ca 3-4 år sedan, vid lastningen, av min ridlärare.
Först i fjol (sommaren -03) så började jag lastträna henne igen, då mina föräldrar skildes o vi äntligen hade köpt en transport med frontlucka. :)

Efter 1 månad så stod hon kvar, lugnt o sansat, och vågade (efter MKT tvekande!) gå igenom, ut på frontluckan.
Sen hon gjorde det första gången, så gick hon alltid lugnt o fint ut. :)

Nu känns det så härligt med sommar och allt. Jag har hittat ett par superbra transportskydd som jag ska köpa, och sen blir det åka av! :idea:

Imorgon ska pappa och jag in till stan för att se om dom har "dom" transportskydden på någon av dom lokala hästshopparna.

Knoppade, lindade och fixade ALLT på henne idag, satte på finaste täcket m.m. (se bilder på Gnägg ;)). Då får man en sån där KICK. Lite jävlar anamma i sig.
Man känner sig så stolt över sin häst, och man VILL verkligen jobba på med ridningen m.m.!

Kommer kännas så JÄVLA bra att komma inrullandes på hemmaklubben (där hon blev misshandlad) och lasta ut den snyggaste ponnyn. Sen rider man lite, för att få lite rutin i ridhus, och sen bara lastar man in och kör hem.

Jag kommer bli gråtfärdig när den dagen kommer. Jag kommer bli så stolt över mig & min häst.

Såå, KÄMPA PÅ NI DÄR UTE! Ingenting är omöjligt! :bow:

Låter jättehärligt!
och det låter absolut som om att du har gjort ett jättefint jobb med pållen din!
det behövs lite inspiration just nu..

grattis och lycka till i fortsättningen!

Vilken fin historia!!
Det ger hopp till många hästmänniskor.

Grattis! Bra att du skriver det här det ger som sagt andra hopp!

Lycka till i fortsättningen!

underbart! fler som dig, tack!visst e det nåt särskilt med dom dära "kickarna" som hästägare när man verkligen lyckats med något :D

Grattis. Underbart att ge dom en smärt på näsan.

Gott och höra. Lycka till!!

Hehe dte var en bra tråd. Kul att läsa om folk dte går bra för lite åxå istället för alla problem trådar. hejjar på dej att du kommer ner till klubben då.=) Lycka till!

Hoppas det går lika bra med min häst nu när vi ska börja träna. Han totalflyr varje gång vi kommer nära en transport, vågar inte tänka på vad han har varit med om... :crazy:

Inte alls. :(
Familjefejder som sätter stopp... :(

Men idag så... Vi kan hoppas.

Satte för ett grimskaft bakom rumpan (lös dock, ifall hon skulle, mot förmodan, få panik eller ngt).

Det gick superbra! :love:
Hade luckan ända uppe. Snart ska vi åka :eek: :crazy: :love:

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 099
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt att dethär nog inte blir så bra skrivet. Men som ni kanske vet så är jag ihop med en kille som jag kallar för T. Och han är min...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 103
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 238
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 157
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar