J
jennyigbg
Vet inte var jag skulle posta denna tråden så jag gör ett försök här. För en vecka sen så förändrades mitt liv drastiskt, hela min identitet slogs i bitar känns det som. Ska ta det hela från början inann nyår så var jag hos gyn för att kolla om jag var gravid, vilket det visade sig att så var inte fallet utan istället hittade dom en stor myom i livmodern på mig som är lika stor som en apelsin om inte större. Så dom skickade mig till sahlgrenska jag var där förra veckan och då gjordes ännu en gyn undersökning, där dom kunde konstatera att min livmoder är JÄTTE stor och även myomen. Läkarn talade snällt om för mig att dom är tvugna att ta bort livmodern det går inte att rädda den, jag blev så chockad att jag bröt ihop och han bara skickade ur mig ur rummet. Jag var helt själv hade ingen med mig för jag trodde det bara var en vanlig undersökning, och prat om när själva operationen för myomen skulle göras men där fick jag för det. Jag hade inte reagerat om jag hade barn, men jag har inga barn och det suger verkligen, för jag vill så gärna ha barn allt känns så hopplöst jag vet inte vad jag ska göra. Alla ber mig vara stark men för vad? Som det ser ut nu så kommer jag bli barnlös och visst jag har pojkvän, vänner och familj runt omkring mig som älskar mig och stöttar mig men det är inte tillräckligt, det kommer aldrig vara tillräckligt. Jag kommer aldrig acceptera detta och jag vet inte hur jag ska gå vidare om jag kan gå vidare. Jag vet inte vad jag ska göra kan inte sova ordentligt på nätterna, och på morgonen är det ett rent helvete att komma upp ur sängen. Min pojkvän är jätte stöttade och säger att allt kommer ordna sig, men jag vet inerst inne att det kommer inte att ordna sig. För jag vill ju gärna ha barn med honom men vet inte hur. Trodde att han skulle göra slut när jag berättade det för honom, för han vill ju ochså ha barn men jag kan ju inte ge honom det . Känner mig helt misslyckad som kvinna..