Måste man ha vita handskar?

M

mjauen

Någon som vet om man måste ha vita ridhanskar i en LC:1 eller kan jag har svarta? Behöver snabbt svar!!

Tack!!

Sv: Måste man ha vita handskar?

jag har jämt svarta handskar, och jag tävlar Lb och La, så det går nog bra :)

Jag har alltid svarta handskar ( då syns det inte lika väl när man flaxar omkring med händerna :angel: )

Lånar tråden, hittar inte så bra i TR:
Man måste väl inte ha handskar när man tävlar?
Brukar tävla utan på sommaren och det har aldrig varit ngt problem, ingen har påpekat det, men så sa en kompis att man måste ha, det stämmer väl inte?

Man måste inte ha handskar. Men jag har för mig att det står typ bör i TR och att de bör vara vita, men är alltså inget måste!

Den som har väldigt stadiga händer har vita, resten klarar sig bra med mörka. Jag hr aldrig hört att någon domare klagat på handskarna på den nivån.

för att domaren ska se händerna bättre? därav borde dom ju helst vara ljusa också, är eg rätt konstigt att mörka är tillåtna. :confused:

Precis, "ljusa handskar bör bäras" hade jag förstått för det är ju logiskt. Men att ha handskar bara för sakens skull det begriper jag inte. Det måste väl ändå vara individuellt vad man föredrar. Även om de flesta verkar ha handskar hur som helst.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Som rubriken säger det måste vara fel på mig: Varför ska jag kämpa och slita både privat (stallet) och på jobbet. Jag sköter mitt, gör...
2
Svar
20
· Visningar
2 192

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka