Måste man ha trästaket...

Sv: Måste man ha trästaket...

Jag brukar knyta lite plastremsor i tråden och ha extra många trådar så det syns ordentligt. Sedan är jag med i början så inget händer. Har hittills inte haft några problem då mina ston har gått runt och visat bebisen staketet.

Vad bra :-) Jag har också ett klokt sto och tänker vara med och passa i början!

Mina har också i alla år fått gå på elstaket och man får passa på de tills de fått sig ett par stötar så att de förstår staketen och inte får panik och försöker hoppa rakt igenom så att de trasslar in sig.

Vi har bara elstaket :) har sattit fast lite plastremsor här och var för att markera trådarna lite bättre.

Det där med plastremsor är bra, och att se till att trådarna är rejält spända överallt och att ingenting hänger ner eller är löst.
Första dagarna brukar jag inte ha elen på, så att babyn hinner lära sig vad staketet är för något utan att riskera att få en stöt och trassla in sig i panik.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 803
Senast: thoora
·
Hemmet Vi vill sätta upp ett glasräcke på balkongen istället för nuvarande trästaket. Mailade kommunen för att fråga om det behövs bygglov och...
Svar
10
· Visningar
608
Senast: Catsu
·
Samhälle Här tömmer dom komposten varannan vecka, och brännbart var fjärde vecka. Det har alltid varit full tunna efter fyra veckor, men det har...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 185
Senast: Magnum
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30