Måste ju fråga.. =)

Seabaz

Trådstartare
Jag är inte på det här forumet så mycket men en del på western. Och där kommer det ständigt upp nya trådar om engelskryttare som gått över till western.

Då vill jag fråga här om det finns några dressyrryttare som gått från westernridning till dressyr???

:bump:

Sv: Måste ju fråga.. =)

Nej, vet inget om western. I ett grannstall här står 5 westernryttare nu. En av dem påstår sig ha ridit o tävlat dressyr förr.
Jag tycker deras ridning ser bedrövlig ut ur hästsynpunkt men jag har ju bara sett dessa och inte några som kanske anses mer duktiga inom western, så egentligen vet jag inget alls.

Därför har jag svårt att förstå hur man går över till western om jag ska vara helt ärlig.

Jag red en hel del western när jag bodde i USA i 11 år. Är inte imponerad av svensk westernridning och har dressyrridning i grunden, vilket jag gått tillbaks till när jag flyttade hem.

så mitt svar är nej, jag kan inte räknas som det du frågar efter, även om jag hade en period utomlands som sagt, men det var pga utbudet som bjöds. Hästarna i USA var dock underbara.

Blir väll lite ovanligare åt det hållet du söker efter... Dressyrridning är ju mer utbrett och därför är det ofta det enda/lättaste valet när man börjar rida... Eftersom western ännu inte är lika spritt och det finns lika estabiliserat? och utspritt ridskole-system för western så borde det därför vara klart färre som börjar direkt med det...

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Bukefalos Flera gånger nu har det hänt att när jag gått in i nån tråd så finns mitt senaste inlägg kvar som utkast, fastän jag postat det redan...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Rosett
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
660
Senast: Shaggy
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar