måste ha svar!

J

jooosan

hej, ska hoppa lite imorn, tänkte prova studs för första gången med den hästen!, de e en fjording 140 cm, men jag undrar om te tex e två hinder..hur långt mellanrum emellan?!?????? jag har ingen aning! :confused:

Sv: måste ha svar!

Det beror ju på, ska det vara serie, studs, kombination, linje med relaterat avstånd ???

Studs serie för en ponny på ca 1.40 är väl ca 3 m man kan måsta länga eller korta några dm beroende på hästen.

jooosan skrev:
hej, ska hoppa lite imorn, tänkte prova studs för första gången med den hästen!, de e en fjording 140 cm, men jag undrar om te tex e två hinder..hur långt mellanrum emellan?!?????? jag har ingen aning! :confused:
hur höga ska HINDRENA vara ?

med min c-ponny (ca 1,40) hoppade jag studsserie på ca 70-80 cm höga kryss och med 2,75 m emellan. DU får helt enkelt testa dig fram lite.

För övrigt skapade jag en tråd för ett tag sedan om samma ämne, kolla lite längre ner på sidan...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 105
Senast: zarmino
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
482
Senast: The Beast
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka