måste ha hjälp fort, LIV/DÖD! snälla.

S

summerday

Hej! jag vet att inte tråden hör hemma här ,men jag tror att det är mer folk som kan hjälpa här.
idag på stallet så hittade vi två kattungar(utanmamma),:( bara några dar gammla., har inte öppnat ögonen helt än. De är magra och mjamar/skriker nästan hela tiden.:crazy: vi testade med att ge dem lite mjölk men dom ville inte ha. snälla vad ska vi ge dom för att de ska tjocka på sig regält.
jag vill verkligen inte att dom ska dö, dom kan få ett sånt underbart liv.:cry: snäällaa hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:confused:

/ R

Sv: måste ha hjälp fort, LIV/DÖD! snälla.

Du fick mig att tro att nått fruktansvärt hade hänt med den rubriken.
Hur vet ni att mamman inte lever då?

Provat med grädde då? *gissar mig fram lite*
Sen kanske man får hälla vätskan i en liten spruta och försiktigt trycka in i munnen på dom så dom får i sig något..
Ett annat tips som visserligen inte är mat är att ta och fylla en vattenflaska med vatten och dra en strumpa över, vissa lägger in en tickande klocka också, för att efterlikna en riktig mamma, värme och hjärtslag. Hade en liten övergiven kattunge hemma en gång och han låg utslagen på vattenflaskan med benen åt alla håll.:love:

Lycka till!

Och fungerar ingenting så gör deras lidande kort!:cry:

Precis vad jag skulle skriva först men glömde!:grin:
Så små kattungar är magra och skriker när inte mamman är i närheten...

Provat med grädde då? *gissar mig fram lite*
Sen kanske man får hälla vätskan i en liten spruta och försiktigt trycka in i munnen på dom så dom får i sig något..

Jo, jag tror faktiskt det kan funka!
För nått år sedan blev en hemlös katt överkörd, och den hade precis fått ungar.
Vi tog hand om ungarna, och vi gav dom lite ljummen grädde i små godis nappflaskor.
Alltså, det var små mini verioner utav nappflaskor, som det hade funnits små godis kulor i.
Dom klarade sig fint, 3 jätte söta katter.
Sen satte vi upp annonser, och alla 3 lever jättebra liv idag :D

VANLIG mjölk är farlig för katter. Det finns kattmjölk på typ ica och apoteket brukar ha mjölkersättning. Satsa på de!

Man åker helt enkelt och köper mjölkersättning som finns för kattungar. Finns på veterinärklinik. Då får man med en nappflaska just för små kattungar.

Jag antar ni vet hur ni sköter dess toalett?

Jag skulle nog åka till vet och fråga de vad jag skulle göra med kattungarna.

Men ofta när dom märker att någon är i närheten brukar dom pipa..

Varför skapade du en ny tråd? Du fick svar från mig och Sol, hoppas att du såg det. Hur har det gått med kattungarna?

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 219
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 906
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra längre med katterna, jag och sambon. Vet ju hur bra Buke är på detta med problemlösning så jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 952
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar