måste få tag på gerbilungar!

C

cipramil

jag har förgäves försökt kontakta både SGF och ett antal uppfödare som jag mailat till - och har inte fått svar från någon.
jag har två honor som bor ensamma sedan de förlorat sina burkamrater bara några veckor efter varandra (den ena honan dog av ålder, fyra år gammal, den andra fick avlivas pga tumör :( )
jag vill inte ta risken att introducera de två vuxna honorna till varandra utan söker två gerbilungar, honor.
jag vill inte att de ska vara ensamma för länge utan skulle egentligen behöva få tag på nya burkompisar så snabbt som möjligt.
men HUR? ni gerbilägare som är här på forumet - kan ni förmedla några kontakter?
(obs! att köpa från djuraffärer är uteslutet, jag vill ha välhanterade ungar med friska gener)

Sv: måste få tag på gerbilungar!

finns det inga här som håller på med gerbiler? :confused: :(

Om du med VästSverige menar Göteborgsområdet så är det bara Vovins Gerbiler i Kungälv som finns, men hon har inte verkat vara så aktiv på sistone. Kolla hennes hemsida: www.vovins.dk/gerbiler

Annars är närmaste Helsingborg, Porlamarkens tel 042-182200. Hon är verkar toppen, jag var på väg att hämta gerbiler där, men eftersom vi ändå skulle till Stockholm i annat ärende, så hämtade vi hos GoldenStates i Uppsala istället.

jag har mailat både vovins, ängshöjdens, sgf och hamsterföreningens gerbilsektion - utan att få ett enda svar!!!! :confused:
jag vet att det inte är min mail det är fel på, för allt annat går in och ut som det ska.

Jag har precis skickat iväg en förfrågan till Ängshöjdens (Lisa) på mailinglistan som vi är med på båda två så får vi se vad hon säger :cool:
Meddelar när svar kommer :)

Om det är till någon hjälp så är det råttutställning i gbg den 24:e (se http://www.srs.st för info). Tror att några från sthlm ska dit så om du får tag på nån gerbil i sthlm och kan gå på utställningen så skulle du ju kunna be någon av de att ta med sig den/de.
SRS forum där man kan annonsera om transporthjälp

Liknande trådar

Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
53 974
Övr. Katt Jag har fyra stycken. En hane och tre honor. Är helt såld på rasen. De ger en sån otrolig kontakt och glädje. Klängiga och keliga och...
Svar
12
· Visningar
1 594
Senast: Vogue
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 636
Senast: Fille
·
E
Övr. Djur problem med \"djävulsgerbil\" (LÅNGT) *ledsen* igår var jag tvungen att flytta tyson till en egen bur eftersom hon är så j*vla dum mot...
2
Svar
34
· Visningar
3 986
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar