Måste få dela med mig! :-)

simba_112

Trådstartare
Jag är uppvuxen med islandshäst men har av olika skäl, inte hållit på med hästar övht på många år.
På mitt jobb fick jag i vintras se att grannen har tre islandshästar!
Har pratat och klappat lite på dem om vi gått förbi och drömt mig bort.
Sen, för några dagar sedan kom ägaren förbi vid jobbet så vi började prata lite. Jag talade om att jag brukade hälsa på hennes hästar och sa att jag haft isis själv för många år sedan.
Det tyckte hon var roligt och frågar sen om inte jag vill hjälpa henne rida sitt sto!!!!
Behöver jag tala om att jag svävade på moln resten av dagen:D
Det är ett tolvårigt sto, skimmel, söt liten sak. De andra två var unghästar som hon påbörjat inridning nu och har därför inte så mycket tid över till stoet.
Vilket jag är glad för:angel::D

Sv: Måste få dela med mig! :-)

Va roligt :) Grattis! Kul att ta upp ridningen igen!

Väldigt OT men ser att du har en Vit herde som avatar :) Har också en sådan.

Va roligt :) Grattis! Kul att ta upp ridningen igen!

Väldigt OT men ser att du har en Vit herde som avatar :) Har också en sådan.

Det ska bli riktigt roligt, har följt med sambons syster på några ridturer på hennes westernhästar, men de är ju så stooora:eek:;)
Man är ganska ringrostig, men det släpper väl så småningom!

Åh vad kul med en till viting!
Jag har två stycken:D
Var kommer din ifrån?

Grattis! Bara så underbart roligt för dej! Skriv sen och berätta hur det går och sätt gärna ut en bild oxå! :D

Nog kommer jag beskriva första ridturen i detalj här;)
Vet dock inte riktigt NÄR det blir, men kommer förhoppningsvis svänga förbi där och prata lite mer med ägaren innan denna veckan är slut (och hälsa på hästarna så klart:love:)
Ska försöka ta en bild också :)

Var förbi och pratade lite med ägaren idag och fick en presentation av hästarna:)
Den yngsta är 2år, isabell (tror jag, cemevit..?), jättetrevlig och sällskaplig.
Sen Oskadis, 4år svart och under inridning.
Och så Svala som jag ska rida, 12år (tror jag), svart, och igångsatt nu i vinter efter att ha haft föl, är även mamma till Oskadis.
Ägaren är bortrest nästa vecka så första turen blir om två veckor:D

Åh, vad spännande. Gissar att du sitter på nålar och räknar dagarna?! :D

Häng gärna med i uppdateringstråden sen och berätta om din nya medryttarhäst. :)

Liknande trådar

Övr. Katt För 2,5 år sen hämtade jag hem 2 kattungar ca 6 veckor gamla, ur en snödriva i en snöstorm hos en kvinna på landet. Dom fick inte komma...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 366
Senast: Asko
·
Övr. Hund Detta tycker jag är så oerhört pinsamt, men jag behöver verkligen lätta mitt hjärta nu och hoppas att ni inte blir allt för förnärmade...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 658
Senast: Belethien
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 641
Senast: Fille
·
Islandshäst Efter 1 år har vi nu ett pass på vår Saga. Historian började vintern 2004/2005 när jag tyckte vårt gamla sto Perla var hemskt tjock...
Svar
17
· Visningar
1 882
Senast: Vili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Namnförslag till gråhunds hane?
  • Uppdateringstråd 30