Måste boka tid hos veterinären

Aningsfull

Trådstartare
Sånt känns alltid lika tråkigt..
Funderade först på att vänta 2 veckor tills min syster kommit hem så att hon skulle kunna ta honom, men nej, så länge vill vi inte vänta nu.
Harry mår inte bra.
Först tänkte vi att det kanske var värmen att han inte orkar lika mycket på senare tid. Han blir ganska snabbt flåsig och hänger inte alls med på turerna längre. Men så har det ju varit 25 grader varmt här och det blev ju en väldigt snabb omställning. Fast samtidigt har vi tagit all träning sent på kvällarna just på grund av det varma vädret.
Men nu har han slutat äta. Han som ätit med enorm aptit hela vintern. Igår åt han tillslut, då hade han matvägrat i 2 dygn. Åt inte upp hela sin portion, men han åt i alla fall.
Han har gått ner i vikt.. Inte mycket, men ändå så att han är för mager. Han har alltid varit lite svår att hålla i hull, så det är väl därför det syns så mycket också när han väl tappar i vikt. Han har inte direkt någon marginal att gå på.

Sen har han kräkts en del på senare tid. Inte varje dag, men ändå oftare än vad han borde. Fast eftersom att han knappt äter så är det mest bara vatten han spyr upp.

Imorse kändes han inte heller som vanligt. Han vankade runt och verkade orolig. Gnällde och kom inte till ro. Vet inte om det var för att husse åkt till jobbet, men han brukar inte beté sig så i vanliga fall. Han verkar bara inte må bra. Han ser helt plötsligt så gammal ut.

Sen blir man ju rädd.. Han är 8 år. Så han är ju inte purung längre..

Men ja.. det blir i alla fall till veterinären för en hälsokoll för att se om dom hittar någonting.
Vill inte att det ska vara nåt med våran gamla gubbe Harry.

Pratade med syrran över telefon idag och hon tyckte också att vi skulle in nu och inte vänta tills hon kom hem.
Så ja.. det blir nog att beställa tid så fort som möjligt.

Ingen här som har någon aning om vad det kan vara?

Våran snygga kille.

julieharry3_1134942920.jpg

Senast ändrad:
Sv: Måste boka tid hos veterinären

Uscha... :( Ge honom en puss från mig! Får hoppas det är något som går att fixa, han är ju faktiskt världens goaste Harry! :love:

Han är ju verkligen världens goaste Harry! :love:
Våran lilla knähund som alltid ska ligga i famnen i soffan. :D

Nej, inte som vi hittat och skulle han ha haft det tycker man att man skulle ha hittat någon eftersom att han inte har någon direkt päls att leta igenom. ;)
Han hade iofs en fästing förra året.. Men det känns ju inte som det eftersom att det har kommit nu.

Åh vilken snygging! Ge honom en kram från mig och hälsa honom att han ska bli frisk! ;)

Aningsfull skrev:
Nej, inte som vi hittat och skulle han ha haft det tycker man att man skulle ha hittat någon eftersom att han inte har någon direkt päls att leta igenom. ;)
Han hade iofs en fästing förra året.. Men det känns ju inte som det eftersom att det har kommit nu.

Det kan också vara värmen. Det har blivit sommar över en natt, Focus AVSKYR med värme. Första dagarna var han hängig och slö. Nu äter han enbart för att han får kortison.

Jag hoppas ni luskar ut vad det kan bero på!

Jo iofs.. fast just det att han kräks också? Kan väl kanske bero på att han äter dåligt.
Men det känns ändå säkrare att ta in honom och kolla. Men så är jag iofs världens "fjant" när det gäller hundarna.
Om dom bara kunde prata.

Aningsfull skrev:
Jo iofs.. fast just det att han kräks också? Kan väl kanske bero på att han äter dåligt.
Men det känns ändå säkrare att ta in honom och kolla. Men så är jag iofs världens "fjant" när det gäller hundarna.
Om dom bara kunde prata.

Du ska absolut in och kolla! Jag åker hellre in en gång för mkt.

/Jenny - som borde ha klippkort plus 50% rabatt hos veterinären

Eftersom att jag skrev här igår verkar Harry ha bestämt sig för att skärpa sig.
De två senaste målen har han ätit med lika god aptit som vanligt. Kändes så skönt när han dök ner i skålen när maten serverades och när han sedan ätit klart gick jag och kollade skålen - tomt. :bow:
Igår var han dessutom pigg och glad igen. Var ute i skogen och cyklade igår och då rejsade han runt som vanligt.
Så det känns skönt. :bow:

Dock ska han fortfarande in för hälsokoll.

Åh vad skönt!
Inget roligt när det är sådär.
Min vovve var precis likadan för ett litet tag sen, fast istället för att kräkas så var han sur.
Vi var till vet & tog ca 20 prover på allt möjligt, hittade ingenting & nu är han pigg & äter nästan som han ska (man får ju ha lite överseende med värmen)..

Men vet. rekommenderade kastrering, så om ett par veckor ryker bollarna, lika bra det :D

Men jätteskönt att gammelgubben är ok igen, men en hälsokontroll är ju aldrig fel :)

Jag åker hellre in ett par gånger för mkt än en gång för lite..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
27
· Visningar
2 363
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 122
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 266
Senast: movi
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Down memory lane
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras