måste bara...

T

Texas

Måste bara få prata av mig... var ute med hundarna på en härlig promenad, och vi stannade på en äng och lekte lite med bollen vi hade med oss. Då kommer det en annan hundägare med en stor (shäferliknande) hund, som säger att han gärna vill leka med mina hundar.(:confused:) Så hon släpper hunden innan jag hinner reagera, det brukar gå jätte bra med mina vovvar, så jag var inte så orolig, men den här stora sätter full fart och jagar min lille valp på fyra månader!! jag har aldrig hört ett sådant hjärtskärande skrikande från henne!! hon sprang och sprang och jag som en dåre efter och ropar på henne... det kändes som vi sprang i en evighet och hon springer mot vägen! Någonstanns fanns det en gud som fick hunden att sluta jaga henne och vänder tillbaka, och min lilla tös sätter sig och ser helt förstörd ut.. Vilkken tur man kan ha ibland att hon klarade sig från både hunden och vägen... Ville bara skriva av mig!!

Sv: måste bara...

Nej men!
Vad gjorde/sa tokstolen till hundägare då?
Förstod h-n överhuvudtaget att han kan ha förstört din valp så hon blir rädd för hundar i fortsättningen förutom att hon kunde ju ha dött:eek:

Hon sa inte så mycket, fråga om det gick bra. hon såg nog på hela mig att jag bara ville att dom skulle försvinna...:mad:
Hoppas bara nu att hon inte blir rädd för hundar...:cry:

Tur att du redan har en hund sedan innan så att hon FÖRHOPPNINGSVIS känner tillit till den iaf...kanske...det ska inte till mycket för de små godingarna...

ungefär samma sak hände med min valp för några år sedan, fast i detta fallet var denna hunden jättestor och aggresiv mot min valp, så han attackerade honom och bet honom.

Numera kan min hund inte umgås med andra hanhundar utan att resa ragg och bli rädd/arg .. tråkigt eftersom han är världens snällaste, gosigaste, mysigaste hund annars.

Ååh jag blir så irriterad på sånt där! Jag har också varit med om att människor bara låter sina lösa "jättesnälla" hundar springa fram till min valp, jag ger väl blanka f*n i om deras hundar är snälla eller inte!? Jag vill inte att hundar som är främmande för mig ska hälsa på min valp, förstår inte vad dom hundägarna får ut av det? Är det så svårt att fråga om det är okej för mig att hunden lugnt och stilla hälsar på min valp, fine men kommer man emot mig med en lös hundar som skrämmer min så då kommer tigermamman fram i mig! :devil: En gång satt jag i godan ro i stallet och vovven låg i famnen och sov sött så kommer en tant in och ska genast hämta sin hund som ju såå gärna vill se valpen (eeh?) hunden kutar in och hoppar emot mitt ben, jag griper tag i nackskinnet på den och drar bort den. Tanten ser lite förvånad ut och svansar ut med hunden.

En annan gång så står min pv och håller i henne då jag pratar i telefon och just ska stiga ur bilen då komer en hund springades emot oss och valpen blir överraskad och backar in under bilen och matte står brevid och ojar och suckar om hur söt min valp är. Jag stiger ut ur bilen medans röken stiger ur öronen på mig och puttar undan hunden och lockar fram min egen. Sedan var det inga problem att hälsa på den andra hunden när hon i lugn och ro kan se vad den gjorde osv.

Jag förstår inte varför man tvunget måste låta sin hund hälsa på allt och alla? Sen att helt respektlöst låta hunden springa lös och göra som den behagar är så irriterande! Kommer säkert vara med om flera likadana människor (och säkert värre också:crazy:) och då kommer dom även att få höra. Ska även fråga vad syftet med att göra som dom gör är! Ska verkligen bli intressant att höra!

Senast ändrad:

glömde säga, förra veckan när vi var ute med dom på sista kvällsrundan så kom det två stycken cyklande med varsin hund. Såg inte riktigt va det var för några i mörkret, men gick till sidan och höll dom kort i kopplet. Rätt som det är sliter sig ju den ena hunden och hon som cyklade välte (givetvis) och den bara kastar sig över valpis!!! Man ser ingenting i mörkret, bara hör dessa hemska morrande ljud. vet inte hur jag bar mig åt för att få bort den stora hunden, men bort får jag den.. Ägaren till den var kraftigt påverkad av något,men hon frågar hur det gick. Inte f-n vet ja! :devil: det va ju kolsvart ute. Livrädd att hunden var sönderbiten.:cry: Ville bara komma hem och se hur det var med henne!! Chockad men välbehållen! Undra bara om man har lika tur en tredje gång?......:crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Någon gång vill jag flytta från Stockholm. Oklart när. Det måste passa jobbmässigt för både mig och partner, och viktigast av allt...
Svar
16
· Visningar
1 290
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 525
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 507
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 696
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka