Måste bara få berätta, är så lycklig!

galoppirruette

Trådstartare
Ska nog va under utrustning men tyckte den passade bäst här. Moderator får flytta om så önskas...

I helgen som va blev jag innehavare av en sadel från a..z.... :love:

Har aldrig, aldrig , aldrig upplevt en sån känsla i ridningen som jag gör med denna sadel.
Det är verkligen MIN sadel. Har under lång tid ridit barbacka eller med barbackagjord. Vilket iofs har funkat himla bra men en sadel är ju alltid en sadel...
Får ofta värk i vrist, knä,höft, "avdomnade" ben och ilningar i skinkor då jag rider med sadel.
Men i den här, oh my god! Jag sitter som en smäck i den. Kan röra mig i sadeln, hur jag vill, när jag vill. Kan flytta skänklar, vinkla bäcken.
Mitt framåtsrävande överliv har "stabiliserats" Jag kan nu göra vad och som jag vill med mitt överliv.
Tänk att det sku ta dryga 10 år att hitta hem...:banana:

Sedan har jag en undring.
Jag letar efter vojlockar/schabrak till min nya, fina, bästa sadel har surfat runt en hel del men kan inte hitta några...Någon som kan tipsa?! (Den är värd mycket mer än att bara få ligga på mina gamla engelska schabrak):p
 
Sv: Måste bara få berätta, är så lycklig!

Vilken modell blev det? :)
Om inte annat, så borde du kunna köpa sadelunderlägg från samma företag som du köpte sadeln från..?
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 633
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp