måste bara berätta...

T

theresesandberg

.. hur glad jag är idag =)

hästen har ju vilat i snart 7 veckor, och blivit behandlad för hovledsinflammation två gånger. igår fick jag äntligen sluta ha honom i lilla sjukfållan, och han blev jätteglad =) han var ren i traven *ta i trä säger jag för säkerhetsskull* och IDAG får jag rida igen =) 20 minuter visserligen, hehe men ändå =)

och imorgon fyller jag år, så det var världens bästa födelsedagspresent =)

ibland är man väldigt bortskämd =):banana:

Sv: måste bara berätta...

Grattis på födelsedag i förskott! :bump:

Och stort grattis till att Du äntligen får börja skritta din häst! :bump:

Jag säger oxå GRATTIS i förskott!!! :bow:

Så roligt att din pålle blivit bra. Det är jättejobbigt när dom är sjuka så det känns som man vunnit högsta vinsten när man får börja rida igen, även om man bara får skritta..:banana:

jaa =) är jätteglad!! bara en timme kvar tills jag åker ut till stallet.. och tack för gratulationerna =)

Jättekul att hästen tillfrisknat.

tänk nu på att hovledsinflammation är en rätt seriös inflammation. var noga med att åka tillbaks på återbesök till kliniken för att "kolla av" under igångsättningen, så att du inte missar den minsta lilla orenhet, utan isåfall hinner upptäcka den i tid. Ofta lämnar veterinären detta upp till ägaren, om de vill komma och återchecka osv, men jag råder dig att TA den möjligheten, det är värt det, jag lovar. Har veterinären kunnat klargöra varför den fick detta till att börja med?

Noga också med upplägget på ridningen, och att hästen inte röjer omkring i hagen.

Vad kul att komma igång! Min häst har stått i isommar med kotledsinfllamtion. var på återbesök 17 aug, och fick klartecken att blörja sätta igång. Jag har ännu inte ridit. Gått en massa promenader, samt succesivt släppt ut henen ett par timmar om dagen i stor hage. Nu går hon i princip hela dagarna, samt att jag går rätt långa svänga med henen. Ska nu börja tömköra lite, sen rida framigenom. Skynda långsamt! Lycka till med din häst!

jaa, det berodde på att han haft felvinklar på hovarna, och han är inåttåad. jag litade på att min gamla hovis skulle sett det, men tydligen inte, och har bytt hovis nu. den nya är en helt nyutbildad kille som skott i två år, och skor nu efter mantorpklinikens hovis anvisning. man märker BETYDLIG skillnad nu =)

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 729
Senast: mackan
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 380
Senast: pews1972
·
Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 656
Senast: Madde_padde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama