Massör till häst och ryttare?

Marlan

Trådstartare
Hur låter det att ha sama massör till sig själv som till sin häst?
inte så fel va? ;)

men var i hela friden hittar man någon som kan komma ut till en och göra detta??

alla svar mottages tacksamt! :bow:

Se din häst!
/Marlene

Sv: Massör till häst och ryttare?

Min vän som både är häst/hundmassör och även lärare på A******* jobbar även på humansidan med framförallt shiatzu.

Hon började massera, (även akupressur) min ena häst för 11 år sen drygt , när hon gick sin utbildning, sen började jag själv gå hos henne. Det är verkligen toppen.

Helt klart så har hästen och jag problem som hör ihop.
Även om det numer bara behövs en till två genomgångar per år.

Har jag med, samma massör till pållen som även tar hand om mig. Kanon skall jag säga, men tro inte att det är någon SPA behandling vi talar om. Första gången var jag så full i blåmärken efteråt att jag inte tordes klä av mig i gymmet, kanske trodde man att mannen gått lös på en. :eek:

Min massör till hästen hade en gång som erbjudande att om man beställde tid så fick även ryttaren massage om man då hade ett passande rum..

Men jag hon masserar hästar först o främst.

Det är faktiskt inte så ovanligt att man har båda utbildningarna.
Sök en hästmassör nära dig här http://www.hastmassage.com och ta reda på vilka i ditt län som har människoutbildningen också, så kan du jämföra priser och ta referenser.

mvh
Lejonelle (bara hästmassör)

Har en tjej som är både och, hon masserar dels oss stackars tågvärdar på jobbet samt att hon är ewn jätteduktig hästmassören. Men jag tror hästen njuter mer än vad jag gör, jag är alltid helt öm efter :crazy:

Jag har också samma massör till mig som till hästen. Har inte haft det så länge, men det fungerar bra. Hästen och jag har ont i samma muskel te.x. (fast jag har mer ont! ;) :crazy: )

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: Willys
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nedräkningen har börjat - på onsdag drar Gothenburg Horse Show igång i Scandinavium, en hästfest som lockar ekipage på alla nivåer. Här...
Svar
0
· Visningar
242
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama