Massör på distans?

C

curry

Hejsan!
Vad tror ni om detta??
Har någon gått häst massör på distans som kan tala om för mej hurdant det var!!! :d
Sen såklart undrar man ju om det är ett yrke man kan leva på???
Tusen tack för svar :banana:

Jag tror inte att du ska utbilda dig till någonting så praktiskt på distans (man kan inte bara läsa sig till hur man ska göra), när jag utbildade mig behövde jag hjälp, råd och tillrättande av teknik nästan hela tiden..

Hej! Utbildade mig -96 på Axelsons. Är mkt tvivelaktig ang. distansutb. men de kan ju skilja sig åt. Viktigt att känna till hur musklerna går, viktigt är oxå känslan. Bra att öva in massagetekniker praktiskt och frågan är hur mycket praktig du får tillgång till på en distansutbildning.
Huruvida man kan leva på detta yrke vet jag inte vad jag ska svara på. De flesta massörer kompletterar med annat arbete eller vidareutbildar sig efteråt för ytterligare kunskaper, vilket jag håller på med nu. Har eget företag men det tar ett bra tag innan jag har byggt upp en kundkrets känns det som. Lycka till! Det är ROLIGT att behandla hästar!

Curry: jag håller med föregående talare om att jag tror att det är svårt att lära sig ngt så praktiskt som massage på distans...
Även om man har praktik eller prov i slutat av utblidningen så trpr jag att det är viktigt att börja med det praktiska brevid det teoretiska.

lisahjelmgren: ha... precis vad jag har sökt för person för att terrorisera med frågor.
Men jag kan Pm:a dig i stället

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 460
Senast: Mabuse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 635
Senast: Shaggy
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 104
Senast: mars
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 703
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Dagens nagellack!
  • Valet i USA