massera gallor?

N

Natascha

Kan jag massera gallor på benen med linement????
tycker att hon blivit bättre av det,och hon verkar gilla det otroligt mycket. men det kanske inte är bra??
någon som vet.
Jag lindar inte efter massagen.
:confused:

Hejsan.Min massör sa att jag bara ska masera utan massa kladd på och ej lind efter.....det funkar och man slipper allt kladd osv.Massera lite typ varje varannan dag.Eller ta ut en massör......det är oslagbart vad det gör underverk på pållen.lycka till :banana:

Jag linimentar gärna gallor. Eller lindar över natten. Inte båda delarna. Men sedan beror det ju förståss på hur "illa" det är.

Gallorna kan ju även bero på vad din häst äter. Kolla upp foderstaten!!

Jo det kan vara bra, men det är bara en tillfällig lösning tycker jag. Masserar du uppåt?

Massera hela hästen, gallor får de för att de har problem med cirkulationen alla slaggprodukter kommer inte ut som de ska, att punktbehandla funkar inte lika bra som ta hela hästen,,

Nej jeg masserar inte uppåt, Ska man det?
jag masserar snarare neråt...

Jag masserar hela hästen i bland fast utan klet då, linement har jag bara på hasen (där gallan är)

Jag har hört att man ska massera uppåt, för att vätskan ifrån gallan inte ska stanna kvar i benen eller nånting.

Har jag varit otydlig igen? :o

Kan utveckla:
Klaffarna i venerna gör att blodet kan transpoteras bort från benet och inte samlas längst ner, utan slussas uppåt, masserar man nedåt har man sönder dessa klaffar och ger därmed benet sämre blodcirkulation..
Därför bör man alltid ha som regel att massera uppåt! :)

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 052
Senast: Bee
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: Stergo
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar