Massagemaskin

M

Mina

Har en häst som behöver masseras på rumpa och "ryggfilé" före ridning. Där han stod tidigare fanns en tjej som hade en hästmassageapparat... ganska stor med två "bollar" i gummi som gav impulser. Den hade hon gett drygt 3000kr för. Har nu sett att OBH Nordica har en maskin för människor som ser likadan ut. Tre impulssteg och mkt billigare. Vad tror ni om det? Hade gärna haft en maskin att kunna varva handmassagen med eftersom impulserna når djupare... dessutom är jag både liten och ganska klen :crazy:

Klicka på länken och ta en titt. Kom sedan gärna med synpunkter... eller alternativ...

www.obhnordica.se

därefter personvård, massage & värme, Deep muscle massage

Sv: Massagemaskin

tror att det brukar finnas såna massagegrejer som du menar på tradera... med utropspris runt 700... på hästdelen då, e ju kanske värt att kolla upp ;)
men hur bra de är har jag tyvärr ingen aning om

Lånar tråden lite... :o Har själv funderat på dom där massagemaskinerna på Tradera - är dom något att ha? Någon som vet nåt om dom?

frågan är ju om man som hobbyryttare ska våga sig på att använda en sån...men är det någon som vet hur dom fungerar och om dom är bra så är jag också sugen på en sån ju :)
dom måste ju låta rätt mkt också kan jag tänka mig... undrar hur medelsvenssonpållen reagerar på det :p

Min kompis har exakt en sån där till sin häst. Den funkar jättebra, appareten är mkt tystlåten och det är ju också ett plus. Hennes häst älskar den! Står helt lös och bara njuter när hon kär med den över hela kroppen!:)
Jag tycker absolut du ska köpa en!

är det obh nordica maskinen du menar eller de på Tradera? :bump:

Nicken magnetkulor tycker jag är det bästa att massera häst med om man vill ha något redskap. Priset ligger runt ca 900 kr

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka