Sv: Massage på häst
Låter ju bra att de brukar sammarbeta
eftersom jag anar att det är som du skrev.
Allmänt nu:
Kiropraktorn vi har här var massör och utbildade sig vidare till kiropraktor. Hon gjorde det för hon tyckte massörer inte kunde göra tillräckligt mycket för många hästar utan istället blev lite "superman" och la in allt i svåra meningar för att få komma tillbaka 7 ggr för att hoppas det löser sig, istället för att lösa problemet på en dag som hon nu som kiropraktor nu upplever att hon kan.
Ex. kompis masserade häst som var lite stressad av massör, hästen var lugnare dagen efter men började sedan igen, massören sa att hon var spänd i ländrygg och insida av bakbenet. kunde det bero på att hästen gick på hackamore pga av sår i mungipa? nejdå.
Hon sa att hon fixade saken och behandlade med laser. rider sedan och hästen går som en gudinna men dagen efter är den lika dan.
Tipsar kompisen om kiropraktor och tar ut kiropraktor (inte den jag skrev om över). Hästen hade en tydlig kedja som kiropraktorn förklarar:
det börjar mellan bakbenen, hon trycker på en punkt och hästen reagerar kraftigt, sedan i ländryggen,hon trycker och hästen reagerar, sedan på bogen, hästen reagerar åter, sedan vid nacken och hästen reagerar smått, Sedan får hästen ofta sår i mungipa. hästen hade även upphakning i vänster fram knä.
Kiropraktorn sa att detta syntes med hjälp av en sorts värme kamera som hon använde och felet var i muskelaturen. det inte finns behandling utan man måste rida rätt, i lägre form och gärna klättring så kroppen hänger med.
Massören som är utbildad och ganska "känd" kunde inte se detta. Men som sagt så tycker jag massage är jätte bra för avslappning.