Massage och ammning

M

Mephala

Min bästis ska ha barn vilken dag som helst nu:bump:
Jag och min pojkvän funderar på ge den nyblivna mamman ett pressentkort på massage istället för att köpa något till bebben. Bebisarna brukar ju få berg av kläder och nallar, medans mamman som gjort en jätteprestation lätt gjöms bort.
Jag tror hon skulle uppskatta att bli lite bortskämd och få känna sig lite lyxig:angel:
Men jag har fått för mig att det inte är bra att få massage när man är gravid.
Kan det vara skadligt att få massage(antingen rygg eller fot) när
man ammar också?
 
Sv: Massage och ammning

Vilken underbar idé!

Jag tror inte att massage är farligt när man ammar, och även om det skulle vara det så kan man ju faktiskt pumpa ur lite så att det räcker om massagen får ut farliga ämnen i kroppen :idea:
 
Sv: Massage och ammning

hmmm.. funderar lite... tänkte på det här med mjölkstinna bröst och att ligga på mage (ryggmassage)...Men hon får väl välja själv vilken typ av massage hon vill ha...? tycker ni är så omtänksamma som tänker på att omhulda mamman lite:)
 
Sv: Massage och ammning

Låter ju kanonbra :) Men ge henne ett presentkort så hon kan utnytja det när hon känner för det. När brösten kanske inte är lika sprängdfylda t.ex ;)
 
Sv: Massage och ammning

Det där är ju en toppenidé!

Jag har alltid gett en present till mamman istället för att komma med grejer till barnet.

Det är så enormt mkt fokusering på just ungen och samma sak gällande presenter så det har känts helt rätt och riktigt att åtminstonde jag ger mamman lite uppmärksamhet.

Senast gav jag och två kamrater bort en klippning/färgning på salong!
 
Sv: Massage och ammning

Det är inte skadligt att få massage när man ammar, men det kan vara lite obekvämt att ligga på mage.
 
Sv: Massage och ammning

nja.. det är inte farligt med massage efter förlossningen men det kan frigöras"gifter" i kroppen som kommer ut i mjölken å de e ju inte jätte bra.. hmmm men säkert olika åsikter från olika håll

Iden är fantastisk! underbart att få lite uppmärksamhet efter en sån prestation som att föda barn:banana:

jag fick massage efter 4 månader och det var jätte skönt! dock kändes det lite obehagligt med jätte ballonger å ligga på mage + att jag var super nervös att de skulle läcka:o

Men kör på presentkort så kan hon ju utnyttja det då hon kommit till ro med sin mamma roll osv..
 
Sv: Massage och ammning

tror hon menar att man får fart på slaggprodukterna som finns i musklerna, men om det är giftigt eller inte låter jag vara osagt..
 
Sv: Massage och ammning

Vilka slaggprodukter? Och vad händer med dem när man använder musklerna i så fall?
 
Sv: Massage och ammning

Vilka slaggprodukter? Och vad händer med dem när man använder musklerna i så fall?

Mjölkbasen som blir kvar när mjölksyran gjort sitt :idea:





;)



Till TS:
Suveränt att ta hand om mamman. Föda barn verkar inte direkt vara bekvämligheten själv.
 
Sv: Massage och ammning

Vilka slaggprodukter? Och vad händer med dem när man använder musklerna i så fall?

...hmmm.. ja jag tror att de kommer ut genom avföringen:banana: .. tror jag..

och ja.. jag menar slaggprodukter.. om man tränar Hårt då man ammar kan även mjölken "surna".. det visste ni inte eller:idea:
 
Sv: Massage och ammning

och ja.. jag menar slaggprodukter.. om man tränar Hårt då man ammar kan även mjölken "surna".. det visste ni inte eller:idea:

Visste inte och tror inte ett dugg på det heller... hur skulle då bebisar överleva i länder där mammorna är tvungna till hårt kroppsarbete (t ex jordbruk) för att försörja familjen?
 
Sv: Massage och ammning

...hmmm.. ja jag tror att de kommer ut genom avföringen:banana: .. tror jag..

och ja.. jag menar slaggprodukter.. om man tränar Hårt då man ammar kan även mjölken "surna".. det visste ni inte eller:idea:

Så om man får massage så bajsar man mer?

Vad är slaggprodukter? Mjölksyra? Det stannar inte i musklerna och väntar på att masseras loss.
 
Sv: Massage och ammning

*KL*

jag har lärt mig att slaggprodukter får man när man bryter koppar ur sten... ;)


man hör så mkt om slaggprodukter hit och dit.. men jag har aldrig riktigt fattat vad det är
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp