Massage ikväll, rida eller inte? (efter några veckors vila)

M

moontje

Ikväll ska min häst få massage/elektoterapi. Hon har vilat några veckor nu. Vanligtvis rider, eller går jag promenad med henne minst varannan, till var tredje dag eftersom hon har haft problem och skulle hålla igång ryggen. Men nu har jag varit sjuk och omotiverad ett tag så hon fick ha sin viloperiod iallafall. Bör jag rida/gå promenad nu, så att det blir lättare att se vad som är fel ikväll? Eller är det bättre att hon får vara så här stel så att det syns lättare då? Alltså är min fråga.. Hur kan man lättast se vad som är fel? Genom att rida, eller inte? Tacksam för snabbt svar!

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 072
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 378
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Snurrfian
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 399
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka