Maskrosblad

Delar inte den meningen, men funderar på att köpa det till gerbilerna. Isbergssallad bör man ju undvika och plocksallad blir så fort dålig...

mina två marsvin Pepsi och Thelma får maskrosblad och gräs
Mina två råttor får också maskrosblad men bara ett varsit!

Guuud vad du ifråga sätter det hela äter min hona (råtta) mer än ett så sätter hon i halsen och kan kvävas... marsvinen får en hel bunt nu när de är vana vid maskrosblad

Mina gerbiler får också bara varsitt, det är aldrig fel att vara försiktig med ny mat.

Bara undrade :smirk: Alltid bra även för mig att veta varför vettu ;)
Men vad spelar det för roll hur många hon äter när hon sätter i halsen :confused: Eller menar du om hon äter fler på en gång? :confused:

Aha :idea: Men har hon varit på väg någongång förut? Tänkte för råttor brukar ju vara väldigt noga med att finmala maten, därför inte F-regeln gäller för de :confused:

JO MEN HON BLIR ÄNDÅ VARFÖR VET JAG INTE MEN HON KAN INTE ÄTA ÄPPLEN MED SKAL PÅ DÅ SÄTTER HON I HALSEN OCH DREGLAR OCH ROSSLAR SÅ DÅ MÅSTE JAG DRA MED FINGRARNA ÖVER HALSEN PÅ HENNE SEDAN ÄR DET BRA JAG VET TYVÄR INTE VAD SOM ÄR FEL!? :smirk:

Ok. Kanske något fel på tänderna så hon inte kan tugga skalet? Det är ju ändå rätt segt, tom jag brukar skala äpplen innan jag äter hehe :D

Kan du göra mig en tjänst och ta bort caps lock? otroligt irriterande, går knappt att läsa :crazy:

Minigrisar gillar visst också maskrosor! Även stora grisar då... :smirk:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Djur Jag har det fantastiska nöjet att passa två små grisar i 2 veckor. Det var längesedan jag hade marsvin, men har full koll på hö och...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: Kilauea
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 746
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama