Maskinklippning av shih tzu

M

Marie_C

Har en fråga angående klippning av en shih tzu. Har en Andismaskin med ett 9,5 mm skär (4Fc) Hon är inte speciellt långhårig och inte tovig men det är nästan omöjligt att komma igenom, det kändes verkligen inte bra och jag fick sluta eftersom hon tyckte det blev obehagligt. (Har klippt henne med sax innan) Brukar det i allmänhet vara lättare att komma igenom päls med ett kortare skär? Eller skulle det hjälpa med ett "tandat" skär? En jag frågat rekommenderade inte tandat eftersom att det är lättare att nypa hunden då.
Mvh Marie:)

Sv: Maskinklippning av shih tzu

Prova att "dela" på pälsen så du lägger skäret mot huden och dra ned längs ryggen. Jag brukar börja vid skuldrorna ungefär.
Jag brukar raka ned shih tzu med 4an, grovklipper först - badar och fönar, sen klipper jag en gång till för att det ska bli jämnt och fint.

Jag brukar grovklippa med en tandad 4a, tycker den fungerar bättre. Passa dig bara för att klippa med skäret där huden är tunn, i armhålor och på magen. Där tar jag alltid 10an för att ingenting ska hamna i vägen.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 365
Senast: mmbot
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 535
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka