Timsetim

Trådstartare
Barnen ska ha maskerad hos dagmamman på måndag och "super-okreativa" Timsetim har en idé men vet inte var jag kan fixa grejor!

Tänkte göra det enkelt för mig och ordna öron, svans och färg och göra de små grynen till katt och mus! :angel:

Panduro Hobby och Buttricks är ju de ställe jag först tänker på. Men jag befarar att det kanske är lite dyrare där? Var kan man annars få tag i en svans tex? Enligt sambon kan man inte köpa "rävsvans" på macken längre, typiskt! ;)

Finns det speciell ansiktsfärg som är lätt att använda? Det blir sambon som får måla nos och morrhår.

All hjälp emottages tacksamt! :)

/Timsetim
 
Sv: Maskerad

en bit "pälstyg" från tygaffären till kattsvansen och en bit snöre till mussvansen :idea:
 
Sv: Maskerad

jag hade nog satsat på buttericks för ansiktsfärgen. öron gör man lätt av ett diadem och lite papp. på stoff o stil om du bor i malmö har de massor av superbilligt tyg, även fejkpäls. panduro är svindyra...
 
Sv: Maskerad

Har de inte något billigt grått gammalt garn i någon butik?
Det gjorde jag svans av när jag var en råtta i Råttfångaren från Hamilton för ca 20 år sedan (nu när jag skrev det känner jag mig gammal). Även filttyg att göra öron och limma fast på ett diadem borde väl finnas i garn/tyg butik?

Det finns särskild ansiktsfärg, men var man kan hitta det vet jag inte, har bara använt det på mitt fd. arbete på förskola. Men borde inte leksaksaffärer ha det?
 
Sv: Maskerad

Har du aldrig sytt nosludd, flicka lilla! Det här är samma sak fast lättare, för du kan fuska! :banana:

Köp lite teddytyg, två decimeter av varje räcker, man brukar kunna köpa så lite om man ber snäll. T ex grått till råttan och svart till katten, och leta rätt på en rosa stuvbit.

Sen antingen syr du svansar, eller så viker du bara ihop tyget dubbelt och limmar med textillim = svans.

Öra = Vik teddy om enkelt diadem och limma, eventuellt med en kartongbit mellan för att stadga upp det hela. Om du vill ha rosa insida på öronen så är det bara att klippa ut och limma.

Sen är det bara att sminka nos och morrhår med kajalpenna så har du katt och råtta.
 
Sv: Maskerad

Vi flätade svansar av garn, målade röda kinder och prickar med kajalpenna när våra var troll. Går väl säkert att offra en gammal jutesäck och klippa hål i som kläder.
 
Sv: Maskerad

vanlig kajalpenna funkar.
Annars teatersmink men helt vanligt smink funkar prima.
Så har du bara svart kajal/eyeliner så kan du ta det till nos och morrhår.

Öron kan man göra av papper och ståltråd.
Eller tyg och ståltråd. Bara att fästa på ett hårband el diadem.
Forma tråden till öron, klipp till tyg eller papper i samma form fast aningens större, fyll ev med bomull eller nåt. Trä på dem på tråden och sy/häfta ihop. Klart.

Svans går och sy själv rätt enkelt.
Det behöver inte vara så avancerat och heller inte bli så dyrt.
Bara att hitta lämpligt tyg och sy som en långsmal påse, stoppa med bomull eller så och sy ihop. Fäst med knapp eller säkerhetsnål i kläderna.
 
Sv: Maskerad

Vi flätade svansar av garn, målade röda kinder och prickar med kajalpenna när våra var troll. Går väl säkert att offra en gammal jutesäck och klippa hål i som kläder.

Precis så hade jag när jag var troll förut:rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp