Maskerad - Jack Sparrow!

cambodia

Trådstartare
Hej Buke!
Nu får ni hjälpa mig med tips hur man klär ut sig till Jack Sparrow på bästa sätt :D

Kläder är väl kanske inte SÅ svårt, men tips är aldrig fel där heller!

Sen tycker jag att man skulle kunna göra en peruk själv på nåt sätt? Men hur? Det finns ju men de är ganska dyra och oftast sitter dreadsen fast i hatten, jag vill helst kunna ta av mig hatten också!
Den här tex var ju perfekt för den kan man ha både med och utan, men den var dyyr (och utomlands) och andra är inte alls snygga, rent av hemska :nailbiting:

Kom med tips!!

potc-4-cosplay-j-s-pirate-wig-with-hat-hair-headband-beard-2.jpg

Sv: Maskerad - Jack Sparrow!

Har du långt hår? Isåfall kan du göra fakedreads med hjälp av en plattång på bara ett par minuter :)
Det är bara att tvinna en lagom tjock slinga, spraya med hårspray och sen dra plattången över den medan du håller i toppen så att det inte tvinnas upp :)

Haha! Inte så dumt förslag!
För övrigt har jag jättekort hår... Såklart!

Kan du inte köpa en sån svart peruk som finns till typ häxutklädnad eller liknande och sen göra egna dreads på den?
Sådana peruker brukar väl vara ganska billiga. Leksaksaffären.

Ja, det kanske man kan! Ska kika i leksaksaffären i stan. Tack för tips! Sen kan man trä lite pärlor på den också kanske... har jag tur har de ett litet skägg/mustasch också
Kläder ska jag kika efter på loppis, hihi, ska bli så kul! Hoppas jag lyckas få till det bra :D
Är inte förrän i maj maskeraden är så en del tid kvar!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 664
Senast: machafuko
·
Relationer Nu kommer jag säkert låta hemsk men det bjuder jag på. I min krets finns en människa som kryper under skinnet på mig och retar mig...
2
Svar
35
· Visningar
8 274
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar