• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Lonely
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 721
L

Lonely

Smittar Katternas maskar på oss människor? :crazy: :crazy: Nån som vet?

*har alltid undrat ;) *

Sv: Mask?!

Alltså, avföringsmask... :crazy:

Vill veta för annars vågar jag inte klappa stallkissarna :D om det smittar :crazy: :p

Har för mig att spolmasken kan smittas vidare till människor, men att det är extremt ovanligt. Är stallkatterna avmaskade regelbundet så är det defenitivt ingen fara! :)

Klappa och gosa på bara! :banana:

Okejj, :crazy:

Katterna är aldrig avmaskade :crazy: :crazy:

(100 inlägg :banana: )

Nej, ingen fara. Läste om det i apotekets tidning så sent som i går och där stod att mask är artspecifik.

Om det är utekatter bör du däremot avmaska dem om du aldrig gjort det - för katternas skull.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har aldrig tidigare direkt funderat på fågelinfluensan mer än med mina höns men har läst att den nya varianten som hittat i USA som...
Svar
0
· Visningar
134
Senast: Hazel
·
Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
500
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: Sassy
·
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Valp 2025
  • Behöver katten en ny kompis?