mäsk till hagenstege??

Nominous

Trådstartare
funkar det?? det känns ju som en rätt enkel lösning då ajg inte riktigt vet hur jag ska göra de större anläggningarna. eller är det nån som har ett bra förslag?

men är det nån som har en hagen-stege?? går det att ha hemmagjord mäsk i den och hur länge ska den "vara på"?

:)

Sv: mäsk till hagenstege??

nej vet inte ens vad det är för något:smirk::confused:

ingen som håller på med mäsk och CO2 här?? :(

Du är tydligen den enda som bränner hemma, och som koldioxidmatar dina hampaplantor... :angel::rofl:
Om du förklarar exakt vad du pysslar med så kommer det nog några råd så småningom. :idea:

Du är tydligen den enda som bränner hemma, och som koldioxidmatar dina hampaplantor... :angel::rofl:
Om du förklarar exakt vad du pysslar med så kommer det nog några råd så småningom. :idea:

:rofl: nån som vill köpa?? billigt billigt... :angel:

nä men de flesta som håller på med lite seriös akvaristik vet vad mäsk e. alltså jäst, socker, bakpulver och vatten - av de bildas gas = koldioxid (CO2) som man för in i akvariumet så att växterna ska växa bättre.du ska se vilket kalas de är i akvariet när dom tänder på sina hampaplantor :angel: :rofl:

men jag vill ha en lätt metod att sköta detta som inte kostar så fasligt mycket (de riktigt seriösa köper trycktuber för flera tusen osv) men det finns blilligare varianter. så det är den jag frågar om ifall de finns nån här som har erfarenhet av bland annat hagen-stegen. :D

Liknande trådar

Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: ameo
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 154
Senast: Gunnar
·
Hemmet Finns det nån form av vinkeljärn/vinkelbeslag som man kan ha på rundade ytor? Har en pinnstol som börjar bli glapp i pinnarna undertill...
Svar
2
· Visningar
323
Senast: BernT
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar