Mask/kattungar??

fettso

Trådstartare
Min systers katt som jag berättat att hon tagit hand om åt våran gamla granne är troligtvis dräktig!
Hon är i ganska gott hull,med en jättekula långt bak på magen,kan mask också se ut så??
Hur långt kan hon vara gången??Märker man på katten när ungarna kommit?(med tanke på att det är en vildkatt från början??)Blir spenarna stora??

Om det nu blir kattungar så tar jag hand om dom vid 3-4 veckors ålder,min syster avlivar dem annars.
Jag har råd att föda upp dem på rätt foder och även mjölkersättning i övergången.
Jag kommer avmaska dem enligt rekommendationer och vaccinera samt veterinär besiktiga dom!
Ska isåfall försöka hitta bra hem åt dom!:)

Sv: Mask/kattungar??

Du kan ju alltid ta den till veterinären?
De kan avgöra vart problemet sitter, och abortera ungarna och samtidigt kastrera honan så ni slipper fler otrevliga överaskningar.

Min syster vill inte ta katten till vet eftersom den endast bott hos henne i en vecka,men hon kastreras så småningom!

Om de ev. ofödda kattungarna redan är under avlivningshot,varför ska ni då sätta dem till världen?
Att katten bara varit hos henne en vecka är inget hinder för att ta den till veterinären om den behöver det!

Tycker ni ska åka till vetrinären och kolla upp det.
vill och vill om man har tagit åt sig ett ansvar ska man oxå ta det..
vad har det för betydelse om den bara har bott hos henne 1vecka?

Jag är inte dum,jag föreslog min syster att ta katten till vet och abortera/kastrera honan!!
Men hon vill inte,jag är INTE min syster och bestämmer inte över henne ibland önskar jag dock att hon kunde se till djurens bästa!!

Liknande trådar

Katthälsa För ett par månaders gick katten bort. Hon var utekatt och råttjägare. Plötsligt blev hon slö en kväll. Blinkhinnan täckte en del av...
Svar
2
· Visningar
3 522
Senast: Liten
·
Katthälsa Fick hem en 12-veckors kattunge för några veckor sedan som hostade lite försiktigt emellanåt. Den var ej vaccinerad eller avmaskad, så...
Svar
7
· Visningar
6 000
Senast: KesoNeso
·
Övr. Katt Jag har problem med magarna på mina katter och hoppas kunna få hjälp och tips från er. Ursäktar långt inlägg. Det började med att...
Svar
11
· Visningar
4 034
Senast: lulski
·
Övr. Katt I vintras kom det en typ sommarkälling till vårt stall, helt utmärglad och raggig. Hon var superkelen och stannade några veckor/månader...
2
Svar
30
· Visningar
5 956
Senast: NiAl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar